Operencia The Stolen Sun – ujawniono oldskulowe RPG od Zen Studios
Zen Studios zapowiedziało grę Operencia: The Stolen Sun, czyli grę RPG typu dungeon crawler zainspirowaną środkowoeuropejskim folklorem. Jej cechy to widok FPP, turowy system walki i skokowa mechanika ruchu.
- Deweloper gry: Zen Studios
- Wydawca: Zen Studios
- Gatunek: RPG
- Platformy: PC
- Data premiery: 2019 r.
Podczas zorganizowanego na Twitchu pokazu Kinda Funny Games Showcase ujawniono kilka godnych uwagi niezależnych projektów. Jednym z najciekawszych okazała się gra Operencia: The Stolen Sun, czyli RPG łączące oldskulowe mechanizmy z nowoczesną oprawą graficzną. Na razie potwierdzono tylko wersję na PC, ale kolejne platformy zostaną ujawnione w późniejszym terminie. Premiera nastąpi w przyszłym roku.
Za grę odpowiada zespół Zen Studios. To pierwsze RPG tego dewelopera. Do tej pory firma koncentrowała się na tworzeniu gier zręcznościowych i znana jest głównie z cyklu Pinball FX. Autorzy podkreślają, że Operencia: The Stolen Sun to zdecydowanie największy projekt w ich dotychczasowym dorobku.
Akcja osadzona zostanie w krainie fantasy, ale zamiast typowych tolkienowskich realiów otrzymamy świat bazujący na rzadko widywanych w grach elementach folkloru Europy Środkowej. W wykreowanej przez autorów krainie znajdziemy fantastyczne wersje wielu prawdziwych lokacji (jak węgierska wioska Bálványos czy zamek w Deva) oraz osób (m.in. Attyla), jak również postacie z mitów. Fabuła rozpocznie się, gdy Król Słońce Napkiraly zostanie uprowadzony przez nieznaną siłę, a jego królestwo stanie się celem inwazji zła.
Mechanika Operencia: The Stolen Sun wzorowana jest na starych dungeon crawlerach. Wydarzenia obserwować będziemy z perspektywy pierwszoosobowej, a ruch odbywać się ma w sposób skokowy. Gracz dowodzić będzie drużyną bohaterów, a walka ma być turowa. Zabawę urozmaicą liczne zagadki logiczne.
Autorzy obiecują trzynaście obszernych poziomów i ponad pięćdziesiąt typów wrogów. Operencia: The Stolen Sun pozwoli na dużą swobodę konfiguracji poziomu trudności, umożliwiając m.in. aktywację opcji permanentnej śmierci, wyłączenie automatycznego tworzenia map czy ograniczenie możliwości zapisywania stanu gry.