futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 sierpnia 2020, 12:23

Ogromne zyski Nintendo. Sprzedaż Switcha przekroczyła 60 mln

Firma Nintendo opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia do 30 marca. Sprzedaż konsoli Nintendo Switch przekroczyła 60 mln egzemplarzy, a Animal Crossing: New Horizons trafiło do ponad 20 mln nabywców. Dzięki temu i świetnej sprzedaży cyfrowej spółka odnotowała ponad pięciokrotny wzrost zysku operacyjnego.

Ogromne zyski Nintendo. Sprzedaż Switcha przekroczyła 60 mln - ilustracja #1
Nintendo miało niezły połów w minionych miesiącach.

PlayStation 4 jest niekwestionowanym królem ósmej generacji konsol, ale to nie jedyna platforma odnosząca spore sukcesy. Firma Nintendo pochwaliła się sprzedażą Nintendo Switcha, która dobiła do 61,44 milionów egzemplarzy. Tylko w ciągu trzech miesięcy (okres kwiecień-czerwiec) rozeszło się 5,68 mln konsol, o 66% więcej niż rok temu. Większość z tego stanowiły modele hybrydowe, ale przenośny Switch Lite również nie przyniósł wstydu: do sklepów trafiło 2,6 mln urządzeń.

Oczywiście Switch pozostaje w tyle za PlayStation 4, które dawno przekroczyło granicę 100 milionów sprzedanych konsol. Jednak w kontekście o wiele późniejszej premiery (Switch zadebiutował w 2017 roku, ponad trzy lata po PS4 i XONE), Nintendo może być dumne z wyniku swojej platformy. Zwłaszcza że sprzedaż konkurencyjnego urządzenia Microsoftu najpewniej nie przekroczyła 50 mln egzemplarzy, mimo wcześniejszego startu. Wypada też zauważyć, że nadchodząca premiera platform dziewiątej generacji wyraźnie zmniejszyła zainteresowanie PS4. Od 1 kwietnia do 30 czerwca zakupiono mniej niż 2 miliony egzemplarzy konsoli Sony.

Sprzedaż gier na Nintendo Switch

Ogromne zyski Nintendo. Sprzedaż Switcha przekroczyła 60 mln - ilustracja #2
Jeden kwartał wystarczył, by nowe Animal Crossing stało się jednym z największych bestsellerów Switcha.

Również produkcje na Switcha znajdowały wielu nabywców. W kwartale fiskalnym zakończonym 30 czerwca zakupiono ponad 50 milionów kopii gier na konsolę Nintendo, o 23% więcej niż w podobnym okresie rok temu. Prym wciąż wiedzie Mario Kart 8 Deluxe z prawie 27 mln egzemplarzy. Z kolei Super Smash Bros. Ultimate umocniło swoją pozycję jako najlepiej sprzedająca się bijatyka w historii z niemal 20 mln kopii, mimo problemów z trybem sieciowym, mocno dających się we znaki w czasach epidemii. Jednakże największy crossover w historii gier musiał ustąpić innej, nowszej produkcji. Mowa o Animal Crossing: New Horizons, które zakupiono już 22,4 mln razy. Długo wyczekiwana odsłona seria uroczych symulatorów potrzebowała tylko nieco ponad trzy miesiące, by zająć miejsce na podium.

Największe bestsellery na Nintendo Switch:

#

Gra

Liczba sprzedanych egzemplarzy

1.

Mario Kart 8 Deluxe

26,74 mln

2.

Animal Crossing: New Horizons

22,4 mln

3.

Super Smash Bros. Ultimate

19,99 mln

4.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

18,6 mln

5.

Pokemon Sword / Pokemon Shield

18,22 mln

6.

Super Mario Odyssey

18,06 mln

7.

Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go Eevee!

12,2 mln

8.

Super Mario Party

10,94 mln

9..

Splatoon 2

10,71 mln

10.

New Super Mario Bros. U Deluxe

7,44 mln

Inne tytuły ekskluzywne również nie przyniosły firmie wstydu. Spółka podała też statystyki dla gier debiutujących w minionym kwartale, które nie załapały się do pierwszej dziesiątki bestsellerów. Są to Ring Fit Adventure, odświeżone Xenoblade Chronicles oraz Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics. Przygodowy fitness znalazł 3,9 mln nabywców, Edycja Ostateczna przygód Shulka trafiła do 1,32 mln osób, a zbiór 51 klasycznych gier zdołał sprzedać się w milionowym nakładzie.

#

Gra

Liczba sprzedanych egzemplarzy

1.

Ring Fit Adventure

3,9 mln

2.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

1,32 mln

3,

51 Worldwide Games

1,03 mln

Tak wielka popularność produktów firmy przełożyła się na wybitne wyniki finansowe. W porównaniu z zeszłym rokiem zysk operacyjny Nintendo był ponad pięciokrotnie większy na poziomie 1,37 miliarda dolarów (przy średniej z prognoz 12 analityków na poziomie około 673 mln dolarów). Spory w tym udział sprzedaży cyfrowej, która wzrosła o prawie 230% z roku na rok.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej