Odprężająca gra survivalowa o budowaniu na start zaoferuje wielki otwarty świat. Twórcy mają jednak ambitny plan uczynienia Towers of Aghasba wprost gigantyczną produkcją
Na kilka dni przed premierą we wczesnym dostępie twórcy gry Towers of Aghasba ujawnili swoje plany na rozwój produkcji. „Mapa drogowa” obejmuje aktualizacje aż do 2026 roku.
Już za kilka dni premierę we wczesnym dostępie będzie miało sandboksowe RPG fantasy Towers of Aghasba. Chociaż studio Dreamlit zaoferuje nam na początek całkiem sporo zawartości (m.in. 6 regionów, 3 typy ekosystemów i ponad 50 stworzeń do poznania), przyszłość przyniesie znacznie więcej atrakcji. Na dowód tych słów deweloperzy podzielili się szczegółowymi planami rozwoju swojego flagowego dzieła.
Gracze mogą spodziewać się zabawnego, fantastycznego doświadczenia, z mnóstwem zawartości do odkrycia od samego początku naszej przygody z wczesnym dostępem. Jednak przed nami jeszcze długa droga do wersji 1.0 gry. Dzięki Waszym bezcennym opiniom będziemy dodawać kolejne poprawki, aktualizacje i funkcje w nadchodzących tygodniach i miesiącach – czytamy w komunikacie twórców.
Z opublikowanej przez deweloperów grafiki dowiadujemy się, że pierwsze zmiany nadejdą wkrótce po premierze gry. Wówczas zespół Dreamlit planuje wprowadzić aktualizacje eliminujące najpoważniejsze usterki Towers of Aghasba.
W pierwszym kwartale 2025 roku twórcy zamierzają wzbogacić RPG-a o nową zawartość. Będzie ona obejmować chociażby:
- nowe regiony do eksploracji, zadania i postacie;
- rozgrywkę przystosowaną do pory dnia;
- zabawę offline;
- tryb fotograficzny.
Drugi kwartał przyszłego roku będzie zaś stał pod znakiem:
- nowych wierzchowców i systemu zarządzania nimi;
- rozszerzenia aktywności i doświadczeń w trybie wieloosobowym;
- funkcji crossplay;
- personalizacji postaci gracza;
- ulepszonej sztucznej inteligencji NPC-ów.
W kolejnych miesiącach 2025 roku twórcy zamierzają wprowadzić do gry:
- kolejne regiony, zadania i postacie;
- zimne efekty środowiskowe;
- walkę z gigantycznym demonem;
- nowe stworzenia i systemy relacji między nimi.
Czwarty kwartał przyniesie graczom Towers of Aghasba:
- płytką wodę jako nowy typ biomu;
- ekosystem wodny;
- wioskę rybacką;
- nowe zadania i postacie.
Plany twórców już sięgają aż 2026 roku. Wówczas w pierwszym i drugim kwartale do gry zostaną dodane m.in.:
- kolejne regiony;
- gorące efekty środowiskowe;
- system szczęścia w mieście;
- możliwość dostosowywania budynków;
- nowe zadania.
Deweloperzy podkreślają, że powyższe plany mogą z czasem ulec zmianie i zachęcają, aby gracze dzielili się swoimi uwagami na temat gry.
Premiera Towers of Aghasba we wczesnym dostępie odbędzie się 19 listopada. Produkcja trafi na PC oraz konsolę PS5. Tytuł nie zaoferuje polskiej wersji językowej.