autor: Marcin Skierski
O modelu free to play i systemie nagradzania graczy w grze DOTA 2
W długo oczekiwanej grze DOTA 2 najbardziej „wyróżniający się” gracze będa odpowiednio nagradzani przez twórców gry. Gabe Newell ze studia Valve opowiedział trochę o tym rozwiązaniu i modelu free to play.
Gabe Newell (szef studia Valve) wypowiedział się na antenie podcastu Seven Day Coolldown na temat nadchodzącej gry DOTA 2. Poznaliśmy trochę szczegółów o specyfice modelu free to play w tej produkcji oraz o systemie nagradzania „wyróżniających się” graczy.
Do tej pory wszystko wskazuje na to, że DOTA 2 będzie darmową produkcją z opcjonalnymi mikropłatnościami. Studio Valve nie chce jednak kopiować pomysłów innych deweloperów, a wymyśleć coś nowego w tej kwestii. W związku z tym możemy oczekiwać pewnych „niespodziewanych” rozwiązań w systemie mikrotransakcji. Niestety, rozmówca nie zdradził żadnych szczegółów na ten temat.
Newell opowiedział również trochę o mechanice nagradzania bardziej „wartościowych” graczy. Twórcy chcą bowiem, aby wyróżniający się użytkownicy byli odpowiednio rozpoznawani i dostrzegani przez innych. Dotyczyłoby to na przykład osób, które udzielałyby cennych lekcji i porad początkującym. Trudno powiedzieć, na jakiej zasadzie miałoby to działać i chyba sami twórcy nie są tego jeszcze pewni.
Do tej pory nie opracowano konkretnego systemu nagród. Wobec tego nie wiemy, na jakie udogodnienia mogą liczyć gracze, którzy nieco bardziej udzielaliby się w społeczności fanów. Tego typu szczegóły będą ujawniane z czasem, gdy sam deweloper będzie mógł powiedzieć więcej. Na razie zapowiada się to tajemniczo i dość intrygująco.
Dota 2 to kontynuacja popularnego moda Defense of the Ancients do gry Warcraft III: Reign of Chaos. Studio Valve tworzy ten tytuł w ścisłej współpracy z IceFrogiem – współautorem oryginalnej modyfikacji. Produkcja przygotowywana jest wyłącznie z myślą o PC i stanowi połączenie elementów gry strategicznej oraz cRPG. Wciąż nieznana pozostaje data premiery tej pozycji.