O dodatkach do Mass Effect 2 w wersji na PlayStation 3
W najnowszym numerze Official PlayStation Magazine opublikowany został artykuł poświęcony specjalnej wersji gry Mass Effect 2 w wersji na PlayStation 3, której premiera zbliża się wielkimi krokami. Podsumowuje on dotychczasowe informacje na jej temat, wymieniając najistotniejsze dodatki względem oryginałów wydanych na początku bieżącego roku na PC i Xboksa 360.
W najnowszym numerze Official PlayStation Magazine opublikowany został artykuł poświęcony specjalnej wersji gry Mass Effect 2 w wersji na PlayStation 3, której premiera zbliża się wielkimi krokami (dojdzie do niej w styczniu 2011 roku). Podsumowuje on dotychczasowe informacje na jej temat, wymieniając najistotniejsze dodatki względem oryginałów wydanych na początku bieżącego roku na PC i Xboksa 360.
Zgodnie z oczekiwaniami interaktywny komiks, za pośrednictwem którego posiadacze PlayStation 3 będą mogli zapoznać się z fabułą pierwszych przygód komandora Sheparda (niedostępnych na użytkowanej przez nich platformie), stanowić będzie nowatorskie wprowadzenie do kontynuacji. Przy jego pomocy nie tylko poznamy historię z „jedynki”, ale również będziemy mogli dokonać kilku kluczowych wyborów moralnych. Na ich podstawie komiks wygeneruje unikalny stan zapisu gry, który pełnić będzie rolę punktu wyjściowego do Mass Effect 2.
Ponadto na płycie z produkcją studia BioWare zapisany zostanie szereg materiałów dodatkowych, stanowiących o wyjątkowości tego wydania. Przede wszystkim właściciele PS3 znajdą na niej trzy duże rozszerzenia (konkretnie Lair of the Shadow Broker, Overlord, Kasumi’s Stolen Memory), a także kilka pomniejszych dodatków (pancerz Blood Dragon, dostęp do Cerberus Network i darmowe pobranie takich DLC, jak Zaeed czy Firewalker), o łącznej wartości około 100 dolarów. W sumie mają one zapewnić mniej więcej 20 godzin dodatkowej rozgrywki, istotnie wydłużając przygodę komandora Sheparda.
Z kwestii technologicznych warto zwrócić uwagę na fakt, że Mass Effect 2 w wersji na PS3 zostanie automatycznie zaktualizowane przy pomocy wszystkich wydanych dotąd łatek. Sama gra będzie natomiast działać w rozdzielczości 720p – twórcy postarają się bowiem o doskonałą optymalizację i nie będą uciekać się do sztuczek (np. zmniejszenia rozdzielczości), mających zwiększyć liczbę klatek animacji. Jednocześnie z produkcji nie zostaną wycięte żadne elementy – zarówno w kontekście oprawy audiowizualnej, jak i fabuły.
Mass Effect 2 na PlayStation 3 zostało oficjalnie zapowiedziane w połowie sierpnia bieżącego roku. Natomiast do premiery produkcji dojdzie w styczniu przyszłego roku, czyli w dwanaście miesięcy po debiucie edycji na PC i X360.