autor: Maciej Makuła
NPD Group zaczyna monitorować amerykański rynek gier sieciowych
Ze względu na szybko rosnący, stale rozwijający się rynek oprogramowania, pecetowych i konsolowych gier sieciowych wymagających uiszczania okresowych opłat, firma NPD Group rozpoczęła śledzenie tej właśnie gałęzi elektronicznej rozrywki.
Ze względu na szybko rosnący, stale rozwijający się rynek oprogramowania, pecetowych i konsolowych gier sieciowych wymagających uiszczania okresowych opłat, firma NPD Group rozpoczęła śledzenie tej właśnie gałęzi elektronicznej rozrywki.
NPD Group, wiodąca firma zajmująca się monitoringiem rynku amerykańskiego, umożliwi zainteresowanym wgląd w publikowane kwartalnie raporty, których tematem są zestawione dane dotyczące obrotu z tytułu opłat abonamentowych. Źródłem danych dla tych zestawień (tzw. „Subscription Reports”) jest 3-milionowa rzesza ankietowanych.
Omawiana dziedzina badań ma z założenia służyć twórcom wszelakich gier i programów, którzy czerpią zyski z tego typu usług lub dopiero przymierzają się do wkroczenia na tego typu rynek. W raporcie nie znajdziemy natomiast informacji dotyczących systemów dystrybucji online, jaką przykładowo jest Steam.
W praktyce pozwoli to na przykład na określenie przybliżonych zysków z subskrypcji, jakie przynosi World of Warcraft Blizzardowi, albo usługa Xbox Live firmie Microsoft.