Nowy patch Cities: Skylines 2 naprawi gospodarkę, ale na resztę nowości poczekamy znacznie dłużej
Twórcy Cities: Skylines 2 szykują się do poprawienia gospodarki gry. Jednakże odbędzie się to kosztem opóźnienia nowej zawartości, a być może też premiery na konsolach.
Do Cities: Skylines 2 zmierzają spore zmiany. Studio Colossal Order wyłożyło plany rozwoju swojego city buildera.
Niestety uwzględniają one opóźnienie tzw. Creator Packs. W teorii implementacja DLC z zawartością tworzoną przez fanów nie zajęłaby twórcom wiele czasu. Tyle tylko, że deweloper skupia się na innych, istotniejszych nowościach.
Te uwzględniają m.in. przebudowę systemu gospodarki, która jest już testowana przez twórców. We wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie firmy Paradox potwierdzono wstępną implementację tych zmian, ale twórcy muszą jeszcze doszlifować aktualizację w oparciu o opinię graczy testujących wersję beta, nim trafi ona do wszystkich nabywców CS 2. Twórcy planują premierę łatki na okres między 3 a 19 czerwca.
Stąd opóźnienie debiutu nowej zawartości. I to na długo, bo zarówno Paradox, jak i Colossal Order obowiązuje tzw. summer lock. Chodzi o okres od lipca do sierpnia, w trakcie którego pracownicy w Szwecji i Finlandii mogą wziąć do 4 tygodni urlopu z rzędu. Innymi słowy, liczba aktywnych pracowników w obu firmach jest wówczas mniejsza.
Dlatego zespół i wydawca wolą nie wypuszczać żadnych nowości w tym okresie. W końcu zawsze może się okazać, że aktualizacja lub DLC będą wymagały szybkich poprawek, a wprowadzenie tychże byłoby utrudnione w trakcie „summer lock”.
Zespół Colossal Order wspomniał też o wersji konsolowej. Pod koniec kwietnia przygotowano wersję beta, ale na razie nie udało się osiągnąć planowanego poziomu optymalizacji. Deweloper nadal ma nadzieję, że uda się zdążyć z premierą CS 2 na PS5 i XSX/S do października, ale zastrzegł, że mogą nastąpić dalsze opóźnienia.