Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2024, 14:22

autor: Adrian Werner

„Niekoniecznie potrzebujemy tych 60 klatek”. Obsidian zaskoczył w kwestii wydajności nowego RPG Avowed na Xboxach

Studio Obsidian Entertainment pochwaliło się dużą liczbą alternatywnych zakończeń, jakie zaoferuje RPG Avowed. Poznaliśmy też wydajność gry na Xboxach Series X i S.

Źródło fot. Microsoft
i

Avowed zapowiada się na jedną z największych premier RPG pierwszej połowy przyszłego roku. Dlatego z zainteresowaniem witamy każdy zestaw świeżych informacji, które ujawnia odpowiedzialne za projekt studio Obsidian Entertainment. Najnowszy dotyczy zakończeń w grze oraz płynności animacji w edycjach na konsole Xbox Series X/S,

Reżyserka Avowed, Carrie Patel, w wywiadzie dla serwisu IGN zdradziła, że w produkcji pojawi się wiele alternatywnych zakończeń. Nie podała ich konkretnej liczby, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że jest ona dwucyfrowa. Będzie ich więc przynajmniej dziesięć.

  1. Każde z nich zaoferuje inny zestaw końcowych slajdów opisujących ostateczne konsekwencje działań gracza.
  2. Autorzy chcieli, aby grający mieli dużą swobodę podejmowania decyzji, więc każde zakończenie będzie w praktyce sumą naszych wyborów.
  3. Co ważne, żadne z nich nie będzie tym prawdziwym, kanonicznym zakończeniem. Wszystkie one mają być tak samo ważne.

Oczywiście tak dużą liczba zakończeń i różnorodnych decyzji do nich prowadzących ma także zachęcać graczy do wielokrotnego przechodzenia gry.

„Niekoniecznie potrzebujemy tych 60 klatek”

Poza tym, jak ogłosił to w podcaście Iron Lords Matt Hansen, jeden z reżyserów gry, Avowed na konsolach Xbox Series X/S będzie działać w co najmniej 30 klatkach na sekundę.

Celujemy w 30 klatek na sekundę, to absolutne minimum. Takie są oczekiwania. To pierwszoosobowa gra dla jednego gracza i niekoniecznie potrzebujemy tych 60 klatek. To pozwala nam na dużo bardziej soczyste efekty wizualne, oświetlenie i wszystkie inne rzeczy.

To kompromis, na który zdecydowaliśmy się stosunkowo wcześnie i jesteśmy z niego naprawdę zadowoleni. Gra działa całkiem płynnie jak na jej wizualną złożoność, a to zawsze było naszym celem.

Na myśl oczywiście od razu przychodzi Todd Howard mówiący o 30 klatkach w Starfieldzie na Xboxach.

Avowed zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series S i Xbox Series X. Pierwotnie gra miała zadebiutować w tym roku, ale ostatecznie zdecydowano, że tytuł ukaże się dopiero 18 lutego 2025 roku, tak aby uniknąć ryzyka przysłonięcia produkcji przez głośniejsze premiery, zwłaszcza w Game Passie (gdzie w listopadzie trafi np. Call of Duty: Black Ops 6), bo najnowsze RPG Obsidiana będzie dostępne w tym serwisie od momentu premiery.

Avowed jest jedną z gier pokazywanych przez firmę Microsoft na trwających obecnie targach gamescom 2024. Podczas tej imprezy nasza redaktorka miała okazję zagrać w ten tytuł.

  1. Grałam w Avowed i odzyskałam wiarę w to, że Obsidian nie zapomniał, jak tworzyć świetne RPG
  2. Oficjalna strona Obsidian Entertainment

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej