Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2006, 09:16

Nowe opcje walki PvP w World of Warcraft

Firma Blizzard ujawniła wczoraj całkiem sporo szczegółów związanych z nowymi możliwościami globalnej walki PvP w świecie gry World of Warcraft, jakie ma wprowadzić patch v.1.12. Niestety, przyznam szczerze, że osobiście jestem nieco zawiedziony.

Firma Blizzard ujawniła wczoraj całkiem sporo szczegółów związanych z nowymi możliwościami globalnej walki PvP w świecie gry World of Warcraft, jakie ma wprowadzić patch v.1.12. Niestety, przyznam szczerze, że osobiście jestem nieco zawiedziony.

Zasadniczo zapowiadana walka pomiędzy Hordą i Przymierzem sprowadzona zostanie do tzw. „zadań PvP”, jakie będą miały miejsce na terenach dwóch tylko lokacji – Silithusa i Eastern Plaguelands. Brać w niej będą mogły udział postaci o poziomach od 55 do 60.

W Silithus istotą rywalizacji PvP będzie zbieranie pyłu nazwanego Silithyst, wydobywającego się z gejzerów i dostarczenie go do obozów Field Duty powiązanych z questami frakcji Cenarion Hold. Całą zabawę zaczniemy od aktywowania gejzeru, z którego pobierzemy Silithyst. W tym momencie nasza postać zostanie oflagowana jako gracz PvP (dotyczy wszystkich serwerów, poza PvP, gdzie można zostać zaatakowanym zawsze i wszędzie), a ponadto otrzyma specjalny buff zwiększający jej statystyki. Jeżeli uda nam się dostarczyć odpowiednią ilość pyłu, to wówczas wszyscy gracze z naszej frakcji w lokacji otrzymają wzmacniające buffy. Niestety Blizzard nie przewiduje tutaj żadnych nagród PvP, aczkolwiek będą nam przyrastać punkty honoru i frakcji.

Eastern Plaguelands stanie się z kolei wielką kopią battlegroundu zwanego Arathi Basin. W całej lokacji już obecnie znajduje się szereg wież (bodaj cztery), a po wprowadzeniu poprawki v.1.12 będą one obiektami, o które będziemy się tłuc. Ta strona konfliktu, która zdoła zdobyć kontrolę nad wszystkimi nagrodzona zostanie czarami wzmacniającymi (buffami), a także punktami frakcji i honoru. Na dodatek pojawią się dodatkowe „flight pathy” (punkty transportowe), które ułatwią i przyspieszą przemieszczanie się pomiędzy wieżami. Ważnym czynnikiem, mającym wpływ na to ile czasu zajmie nam zajęcie zdobycie wieży i przekonwertowanie jej na nasz obiekt, będzie ilość widocznych graczy znajdujących się w jej pobliżu (im więcej tym szybciej).

Na chwilę obecną to wszystko co ujawniono. Czekamy na więcej i na termin wprowadzenia poprawki w życie.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej