autor: Luc
Nowe informacje o GTA V na PC – swobodne modowanie, mnóstwo opcji konfiguracji i kilka innych niespodzianek
Po kilku opóźnieniach GTA V nareszcie zmierza na PC. Mieliśmy okazję ograć produkcję tydzień temu i dowiedzieć się od twórców kilku interesujących szczegółów. Modowanie to tylko początek listy dobrych wieści!
Do pecetowej premiery GTA V można już śmiało odliczać pojedyncze dni, a od wczoraj, wszyscy, który kupili grę, mogą ją wstępnie pobierać. Zaplanowane na 14 kwietnia wydanie jednej z najbardziej wyczekiwanych pozycji 2015 roku rozgrzewa fanów marki do czerwoności, a ostatnie dwa trailery dodatkowo pobudziły wyobraźnię graczy. Tydzień temu mieliśmy okazję przekonać się o tym, jak faktycznie GTA V prezentuje się w wersji na PC i chwilę porozmawiać z twórcami o technicznych aspektach przeniesienia gry na nową infrastrukturę. Nasze wrażenia z kilkugodzinnej sesji możecie przeczytać w osobnym artykule.
Z informacji, które z pewnością ucieszą wszystkich zainteresowanych warto wymienić przede wszystkim to, jak Rockstar podchodzi do kwestii modowania ich najnowszej produkcji. Podczas rozmowy deweloperzy przyznali, że tytuł został stworzony w taki sposób, aby społeczność moderska nie miała z nim większych problemów, choć o oficjalnym narzędziu nie ma w tym przypadku mowy. Oczywiście wszelkie zmiany, które miałyby wpłynąć na sieciowy moduł GTA V będą przez twórców regularnie blokowane. Pecetowi gracze otrzymają także w momencie premiery dostęp do tzw. Trybu Reżysera oraz Rockstar Editor, które pozwalają tworzyć efektowne filmy na podstawie zapisanej rozgrywki.
Równie istotne są wieści dotyczące optymalizacji. Zaprezentowane w styczniu 2015 roku minimalne wymagania sprzętowe zdają się być w zupełności wystarczające, aby móc cieszyć się płynną rozgrywką na przyzwoitym, wizualnym poziomie. Gra nie prezentuje się wówczas zbyt spektakularnie, ale słabsze komputery nie powinny mieć większych problemów z jej odpaleniem. Oficjalna, najniższa konfiguracja potrzebna do uruchomienia GTA V na PC prezentuje się następująco:
- System operacyjny: Windows Vista, Windows 7 SP1, Windows 8 lub Windows 8.1 (wszystkie 64-bitowe)
- Procesor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz (cztery rdzenie) lub AMD Phenom 9850 2.5 GHz (cztery rdzenie)
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: GeForce 9800 GT (1 GB pamięci) lub Radeon HD 4870 (1 GB pamięci)
Aby móc z kolei cieszyć się najwyższą możliwą jakością grafiki potrzeba niezwykle mocnego sprzętu (szczegóły we wspomnianym tekście o wrażeniach z kilkugodzinnej sesji), ale wynika to z faktu, iż gra obsługuje na PC jakość niedostępną wcześniej na konsolach. W ustawieniach GTA V znajdziemy jednak kilkadziesiąt opcji modyfikowania graficznych parametrów, które powinny pozwolić na dopasowanie obrazu do posiadanych przez graczy specyfikacji. Granie w rozdzielczości 1080p oraz na ustawieniach ultra wymaga mocniejszych podzespołów niż te, które wymieniono w zalecanych ustawieniach, jednak gra zdaje się płynnie funkcjonować na wysokich detalach przy rekomendowanym przez Rockstar sprzęcie. Wraz ze zbliżającą się premierą możemy spodziewać się publikowania kolejnych faktów dotyczących GTA V w wersji na PC. Będziemy Was o nich na bieżąco informować.
- Oficjalna strona gry GTA V
- Graliśmy w GTA V na PC – poprawiona grafika, mody i nowa muzyka – jest na co czekać!