Nowe informacje na temat Final Fantasy VII Rebirth świadczą o dużej skali projektu
Z nowych informacji o Final Fantasy VII Rebirth wynika, że gra będzie znacznie bardziej rozbudowana niż FF7 Remake. Coś dla siebie znajdą tu fani minigier i eksploracji świata.
Final Fantasy VII Rebirth zadebiutuje 29 lutego 2024 roku na PS5. Firma Square Enix szykuje się do premiery, przekazując co jakiś czas nowe informacje na temat gry. Tym razem japoński gigant dokonał prezentacji części rozgrywki dla serwisu Game Informer, dzięki czemu poznaliśmy sporo nowych szczegółów dotyczących produkcji.
Zadania poboczne, relacje z drużyną, gry karciane i nie tylko
Przedstawiciel serwisu Game Informer miał przyjemność gościć na ekskluzywnej prezentacji fragmentu demonstracyjnego Final Fantasy VII Rebirth, którego akcja toczy się około 10 godzin od rozpoczęcia przygody. Z bardzo długiej relacji przygotowanej przez serwis we współpracy z reżyserem gry – Naokim Hamaguchim – można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji. Poniżej przedstawiam kilka wybranych.
- Świat gry będzie obfitował w zadania poboczne, dzięki którym będzie można się dowiedzieć sporo na jego temat. W FFVII Rebirth niektóre side-questy pozwolą budować relacje między towarzyszami. Z informacji wynika, że przy części tego typu zadań Cloud będzie musiał walczyć ramię w ramię z jednym konkretnym członkiem drużyny.
- Poza lokacjami znanymi z oryginału, takimi jak Junon czy Costa Del Sol, dodane zostały zupełnie nowe miejsca, np. Crow’s Nest.
- Świat gry został podzielony na obszary, ale będzie można przez nie płynnie przechodzić, bez konieczności oglądania ekranów ładowania.
- Cloud będzie w stanie wspinać się po trudnym terenie. Do miejsc bardziej niedostępnych będzie można dotrzeć za pomocą Chocobo.
- Mechaniki walki Cait Sith mają opierać się w dużej mierze na wskaźniku szczęścia. Sama postać będzie mogła przyzwać swojego Moogle’a z własnym paskiem HP. Kiedy zostanie on pokonany, Caith Sith będzie mógł przywołać następnego pomocnika.
- W grze ma być dostępna gra karciana z możliwością budowania decka.
- Cloud będzie mógł zbierać zapisy nutowe i grać kompozycje z gry, zasiadając przy pianinie. Ma to być ubrane w szatę minigry. Dostępna będzie także opcja swobodnej gry na pianinie, co pozwoli graczom wykazać się artystyczną kreatywnością.
- Podobnie jak w FF VII Remake, w Rebirth także nie zabraknie odstępstw od oryginalnej historii. Przykładem może być ratowanie Yuffie znajdującej się przy Junon (w oryginale z 1997 roku można było ją spotkać podczas losowej walki w leśnych obszarach).
Cały opis pokazu demonstracyjnej wersji Final Fantasy VII Rebirth przeczytacie tutaj. Póki co nie wiadomo, kiedy gra pojawi się na PC.