autor: Bartosz Świątek
Nowe detale na temat World of Warcraft Classic
Studio Blizzard Entertainment podzieliło się ze światem informacjami na temat procesu odtwarzania klasycznej wersji World of Warcraft. WoW Classic będzie oparty o patch 1.12 – Drums of War.
W poście z serii Dev Watercooler na oficjalnym blogu World of Warcraft studio Blizzard Entertainment podzieliło się nowymi informacjami na temat prac nad planowanymi klasycznymi serwerami najpopularniejszego (wciąż) MMO na świecie. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, przed jakimi wyzwaniami stają deweloperzy i jakie przyświecają im cele.
Proces odtwarzania klasycznej gry nie jest prosty i jest dla nas ważne, by poświęcić czas i wysiłek wymagane, by zrobić to dobrze – to oznacza przeglądanie niezliczonych wersji gry, danych i kodu, a także skrupulatne analizowanie wszystkich zmian, które wprowadziliśmy przez lata – czytamy we wspomnianym wpisie.
Prototyp WoW Classic jest oparty o kod wersji 1.12 (patch Drums of War). Przystosowanie gry z 2006 roku (WoW trafił na rynek dwa lata wcześniej, jednak wspomniana aktualizacja została udostępniona właśnie w 2006 r.) do działania ze współczesnym sprzętem okazało się jednak większym wyzwaniem, niż mogłoby się wydawać. Deweloperzy natrafili na liczne błędy, crashe i inne kłopoty, które praktycznie uniemożliwiały rozgrywkę. Problemem okazał się także brak kompatybilności tradycyjnego WoW-a z obecnym systemem logowania popularnego MMO. Studio musiało więc zbudować drugi prototyp, który wykorzystuje zawartość z aktualizacji 1.12 oraz kod i strukturalne usprawnienia znane ze współczesnej wersji.
Praca, którą wykonujemy, ostatecznie pozwoli nam odtworzyć autentyczne, klasyczne doświadczenie na platformie, która jest znacznie lepiej zoptymalizowana i stabilniejsza. (...) Dodatkowe usprawnienia będą obejmowały współczesne narzędzia do wykrywania boterów/cheaterów, wsparcie klienta, integrację z platformą Battle.net oraz inne, podobne wygody, które nie wpływają na podstawowe doświadczenie – czytamy dalej.
World of Warcraft Classic zostało zapowiedziane w czasie zeszłorocznego BlizzConu (w listopadzie 2017 r.), choć w kuluarach mówiło się o nim od lat. Część społeczności od dawna dopraszała się ponownego udostępnienia jej starej wersji gry – dotychczas osoby chcące w nią pograć zmuszone były do korzystania z nielegalnych, pełnych błędów oraz problemów tzw. prywatnych serwerów. Na razie nie wiadomo, kiedy klasyczny WoW zostanie oddany w ręce graczy.