Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 listopada 2022, 07:03

autor: Adrian Werner

Nowa gra twórców Wasteland 3 ma „odnowić” gatunek RPG

Studio inXile Entertainment pracuje nad grą RPG „nowej generacji”, która ma sporo namieszać w tym gatunku.

Źródło fot. Techland. Artwork z gry Torment: Tides of Numenera.
i

Dowiedzieliśmy się trochę nowego na temat następnego projektu inXile Entertainment, czyli studia znanego m.in. z Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera, The Bard's Tale IV oraz Wasteland 3.

  1. O istnieniu projektu dowiedzieliśmy się z ofert pracy w firmie. To tradycyjnie wyśmienite źródło informacji o niezapowiedzianych jeszcze produkcjach.
  2. Projekt opisywany jest jako „RPG nowej generacji”.
  3. Gra wykorzystuje nową dla studia, „ambitną” licencję i ma „odnowić gatunek RPG”.
  4. Najpewniej produkcja powstaje na Unreal Engine 5, gdyż inXile Entertainment szuka m.in. osób z doświadczeniem w pracy z ową technologią firmy Epic Games.

Intrygujący jest fakt, że następna produkcja studia oparta będzie na licencji. Do tej pory zespół koncentrował się głównie na tworzeniu nowych marek oraz rozwijaniu serii, które jego założyciel, czyli Brian Fargo, wcześniej współtworzył w firmie Interplay. Wyjątkiem od tej reguły było Torment: Tides of Numenera z 2017 roku, które osadzone było w świecie wykreowanym na potrzeby „papierowej” gry fabularnej.

Możemy się spodziewać, że ten nieujawniony projekt będzie miał znacznie większą skalę niż cokolwiek, co wcześniej opracowało studio inXile Entertainment. W 2018 roku zespół został bowiem przejęty przez firmę Microsoft, a koncern ten nie ma w zwyczaju oszczędzać na swoich deweloperach. Wypuszczone od tego czasu projekty zapoczątkowano jeszcze przed tą umową, więc następna zapowiedziana produkcja od inXile będzie pierwszą od początku tworzoną pod skrzydłami giganta z Redmond.

  1. Recenzja gry Wasteland 3 – na takie RPG czekałem!
  2. Recenzja gry Torment: Tides of Numenera – Planescape XXI wieku
  3. Wasteland 3 – poradnik do gry
  4. Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
  5. Oficjalna strona studia inXile Entertainment

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej