autor: Łukasz Mitka
No Man's Sky w wersji 1.3 – dodatkowe 30 godzin fabuły oraz pozory trybu multiplayer
Najnowsza aktualizacja do No Man's Sky już jest dostępna. Deweloperzy podzielili się też pełną listą zmian, jakie wprowadza łata 1.3. Wśród nich jest dodatkowe 30 godzin fabuły, namiastka trybu kooperacji, edytowanie terenu oraz nowa ekonomia układów gwiezdnych.
Nowy patch do No Man's Sky już zawitał na serwerach. Aktualizacja o numerze 1.3 i tytule Atlas Rises ma naprawić większość istniejących błędów oraz, przede wszystkim, dodać mnóstwo nowej treści. Najgłośniej komentowaną nowością jest zupełnie świeża kampania, która ma zapewnić graczom dodatkowe 30 godzin rozgrywki. Jej historia toczy się wokół międzywymiarowej rasy kosmitów oraz tajemniczych portali, które nagle aktywują się po latach uśpienia. Z portali tych gracz może korzystać jako punktów szybkiej podróży pomiędzy odwiedzonymi planetami.
Kolejna zmiana, na którą czeka chyba większość graczy, jest system „wspólnej eksploracji”, który nie jest jednak pełnoprawną rozgrywką wieloosobową, jaką deweloperzy zapowiadali przed premierą gry. Okazuje się, że tylko maksymalnie szesnastu graczy może wspólnie zwiedzać uniwersum No Man's Sky. Każdego z graczy, który znajduje się z nami na tym samym globie, zobaczymy w postaci lewitującej, świecącej kuli. Możliwa natomiast jest komunikacja głosowa z innymi użytkownikami, o ile nasza postać znajdzie się blisko takiego kulistego awatara. Co ciekawe, granie w trybie „wspólnej eksploracji” nie wymaga posiadania usługi PlayStation Plus. Warto zaznaczyć, że twórcy chcą pracować nad rozwojem systemu multiplayer w swojej grze. Jak możemy przeczytać na stronie Hello Games:
„Mimo że interakcja pomiędzy graczami jest obecnie ograniczona, stanowi bardzo ważny krok do rozwoju synchronicznej kooperacji w No Man's Sky”
Duży nacisk położono również na ogólny rozwój samego świata w grze. Przede wszystkim skupiono się na samych systemach gwiezdnych. Zwiększono ich zasoby, wprowadzono znaczne zmiany w ekonomii oraz określono stosunki pomiędzy poszczególnymi rasami. Gracz może również podejmować się proceduralnie generowanych misji, dzięki którym będzie zyskiwał reputację. Aby nad tym wszystkim zapanować, użytkownicy otrzymali również poprawioną wersję galaktycznej mapy, która została wzbogacona o dodatkowe informacje na temat danych planet. Gracze dostali też szereg kosmicznych technologii, których instalacja pozwoli np. filtrować wszystkie zebrane informacje. Nie zabrakło również zróżnicowanego systemu pogodowego oraz nowych biomów, które gracz spotka podczas eksploracji kosmosu. Z pozostałych zmian warto wspomnieć o narzędziu do modyfikacji terenu (zgadnijcie, jakie kształty będą zdobić niektóre planety), poprawie systemu walk, możliwości szybowania w atmosferze globu, zmodernizowanym interfejsie użytkownika oraz ogólnym podrasowaniu silnika graficznego.
Ilość poprawek, jakie wprowadza patch 1.3, świadczy o tym, że panie i panowie z Hello Games wzięli sobie do serca większość uwag graczy. Czy Atlas Rises pozwoli zapomnieć użytkownikom o falstarcie, jaki twórcy popełnili niemal równo rok temu?
Po więcej szczegółów zapraszamy na oficjalną stronę gry z pełnymi patch-notami.