Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2023, 17:25

7 lat No Man's Sky na jednym filmie; od największego zawodu 2016 r. do uwielbienia graczy

No Man's Sky przeszło długą drogę. Jedno z największych rozczarowań 2016 roku to dziś powszechnie chwalona produkcja stale rozwijana przez twórców (m.in. nadchodzącą aktualizacją Echoes).

Źródło fot. Hello Games.
i

No Man’s Sky ma już siedem lat. Po prawdzie rocznice wydania gry na PS4 i pecetach wypadają nieco wcześniej w sierpniu, ale dopiero dziś studio Hello Games opublikowało filmik podsumowujący historię swojej ambitnej produkcji.

Materiał skupia się na rozwoju gry, przede wszystkim kolejnych dużych aktualizacjach, które trafiły do gry od 2016 roku – od pierwszych i względnie skromnych uaktualnień pokroju Foundation, przez przełomowe NEXT, po najnowsze Singularity.

Oczywiście nowości wprowadzone w kolejnych łatkach pokazano pokrótce, bez omawiania ich. Zamiast tego twórcy uwzględnili nieco reakcji fanów (często euforycznych) na zapowiedzi wybranych aktualizacji.

Co prawda nie wspomniano o tym w filmiku (co chyba nikogo nie zdziwi), ale No Man’s Sky nie miało łatwego startu. Nim Anthem, Marvel’s Avengers i inne wyczekiwane produkcje wielkich wydawców zawiodły nadzieje graczy, to No Man’s Sky było kandydatem do tytułu największego rozczarowania drugiej dekady XXI wieku.

Na start gra wypadła tak fatalnie, że wiele osób wróżyło szybkie porzucenie projektu. Jednak tak się nie stało. Studio Hello Games uparcie szlifowało swoje dzieło i dziś No Man’s Sky bywa regularnie wskazywane jako przykład tego, jak powinien wyglądać rozwój gry wideo… oraz, rzecz jasna, jak gigantyczne rozczarowanie zamienić w wielki sukces.

Na marginesie: Hello Games nie przewiduje poprzestania na „zaledwie” siedmiu latach. Do NMS zmierza już kolejna duża aktualizacja: Echoes. Jej teaser można zobaczyć na końcu filmiku. Na informacje o wprowadzanych w niej nowościach musimy jednak jeszcze trochę poczekać.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej