No Man's Sky 3.10 zmieni oblicze gry na PS5, XSX i PC
Poznaliśmy konkrety na temat aktualizacji 3.10 do gry No Man’s Sky. Next Generation Update przygotuje dzieło studia Hello Games na nadejście PlayStation 5 oraz Xboksa Series X/S; łatka trafi również na komputery osobiste.
- No Man’s Sky otrzyma aktualizację przygotowaną na potrzeby PS5 oraz Xboksa Series X/S;
- twórcy wezmą na warsztat oprawę graficzną i zawartość światów, rozbudują tryb multiplayer, a także skrócą loadingi;
- łatka pojawi się również na PC.
Studio Hello Games podzieliło się szczegółami na temat nadchodzącej aktualizacji do gry No Man's Sky. Łatka oznaczona numerem 3.10 i ochrzczona mianem Next Generation Update zostanie przygotowana głównie z myślą o konsolach nowej generacji. W wersji na PlayStation 5 zadebiutuje ona 12 listopada (w Polsce – 19 listopada), natomiast na Xboksa Series X/S – 10 listopada. Patch trafi również na komputery osobiste. Poniżej czeka na Was zwiastun aktualizacji oraz garść konkretów na temat atrakcji przygotowywanych przez twórców.
Pracując nad aktualizacją 3.10, deweloperzy z Hello Games wzięli na warsztat przede wszystkim oprawę graficzną No Man's Sky oraz zawartość odwiedzanych przez nas światów. Jak obiecują autorzy, dzięki niej na planetach zobaczymy o wiele więcej skał i grzybów oraz znacznie gęstszą roślinność. Poza tym poszczególne obiekty będą mogły pochwalić się teksturami w wyższej rozdzielczości i bardziej skomplikowaną geometrią. To samo tyczy się baz konstruowanych przez graczy, które staną się większe i bardziej złożone.
Dodatkowo autorzy ulepszą system oświetlenia oraz cienie, poprawią jakość efektów wolumetrycznych czy wreszcie zwiększą odległość rysowania. Na tym nie koniec, gdyż twórcy pozwolą posiadaczom PlayStation 5 oraz Xboksa Series X/S na import swoich zapisanych stanów gry z konsol poprzedniej generacji. Poza tym tryb multiplayer doczeka się rozbudowy i pozwoli na zabawę 32 osobom jednocześnie (a także na cross-play).
Na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X No Man's Sky zadziała w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Posiadacze Xboksa Series S będą mogli wybrać, czy wolą zabawę w rozdzielczości natywnej i w 30 klatkach na sekundę, czy też preferują rozgrywkę w 60 FPS kosztem niższej rozdzielczości i jakości grafiki. Zainstalowane w konsolach dyski SSD sprawią natomiast, że przeskakiwanie pomiędzy systemami planetarnymi będzie się odbywać do dziesięciu razy szybciej niż na PlayStation 4 oraz Xboksie One. Poza tym na PlayStation 5 No Man's Sky zrobi użytek z haptycznych wibracji i adaptacyjnych spustów kontrolera DualSense oraz technologii dźwięku 3D, a także wykorzysta gogle PlayStation VR (dzięki wstecznej kompatybilności).
- Oficjalna strona internetowa gry No Man’s Sky
- No Man’s Sky – poradnik do gry
- No Man’s Sky po 2 latach – recenzja aktualizacji NEXT