autor: Włodarczak Adam
Nirvana – obiecująca hybryda gry FPS z action-RPG niemieckich pasjonatów
Okazuje się, że do stworzenia dobrej i przyjemnej dla oka gry FPS, zmieszanej gatunkowo z action-RPG, nie jest potrzebny wcale nieprzyzwoity budżet. Wystarczy zamiłowanie, ambicja i pasja, potwierdzone oczywiście odpowiednimi umiejętnościami. Dobrym przykładem jest tutaj czwórka niemieckich programistów, od pewnego czasu pracujących nad nowym tytułem, Nirvana.
Okazuje się, że do stworzenia dobrej i przyjemnej dla oka gry FPS, zmieszanej gatunkowo z action-RPG, nie jest potrzebny nieprzyzwoity budżet. Wystarczy zamiłowanie, ambicja i pasja, potwierdzone oczywiście odpowiednimi umiejętnościami. Dobrym przykładem jest tutaj czwórka niemieckich programistów, od pewnego czasu pracujących nad nowym tytułem, Nirvana.
Interesującą rozmowę z jednym z członków Nirvana-Team, Carstenem Kny, przeprowadził zagraniczny wortal GamersWithJobs. Z wywiadu dowiadujemy się m.in. tego, że w czteroosobowej załodze sen oraz odpoczynek są sprawami drugo-, jak nie trzeciorzędnymi. Przykładowo, grafik nienawidzi urlopów i wakacji, dziennie śpi nie więcej niż pięć godzin. Główny programista z kolei tak ciężko pracuje, że jego oczy stały się... czerwone, przez co nosi cały czas okulary przeciwsłoneczne. Kelnerzy w restauracji uznali go raz za osobę niewidzącą... :) Skupmy się jednak na samej grze i sprawach z nią związanych, bo i tu jest o czym mówić:
- Dla programistów z Nirvana-Team rzeczona pozycja jest pierwszą grą, tworzoną pod nowym szyldem. Wcześniej mieli oni jednak doświadczenie w produkcji gier komputerowych.
- Gra projektowana jest pod kątem słabszych maszyn – program ruszy już na komputerach wyposażonych w GeForce 3 (co będzie absolutnym minimum).
- Grafikę, wykorzystującą DirectX 9.0, cechować będzie niebywała dokładność i szczegółowość. Dzięki nowej technologii zastosowanej przez autorów ma ona być bardzo wyrazista, zaś animacje płynne i realistyczne.
- Mroczna atmosfera i fabuła żerująca na Apokalipsie wg św. Jana – klimatyczne sceny, burza, pioruny, ciemna noc, ludzie pozamykani we własnych domach...
- Gra będzie hybrydą typowego FPS z action-RPG. Programiści są fanami Morrowind oraz Fallout, co może zaowocować pewnymi nawiązaniami do tych serii (np. kształtowanie własnego bohatera oraz wpływ na wirtualny świat), jakkolwiek ogniskiem gry pozostanie tryb FPS.
- Twórcy stawiają na nieliniowość, która ma być głównym atutem całej produkcji.
- Premiera ustalona została na... koniec 2006, początek 2007 roku (!) – choć autorzy nie kryją, że i tak liczą się z opóźnieniem.
Nieco więcej informacji na temat gry Nirvana na chwilę obecną znajdziecie pod tym adresem, a wkrótce również i na łamach naszego serwisu.