autor: Michał Kułakowski
Nintendo na rynku mobilnym – pięć nowych gier w przeciągu najbliższych dwóch lat
Nintendo przedstawiło plany związane z produkcją gier na urządzenia mobilne. Do marca 2017 roku firma ma zamiar opublikować 5 nowych wysokiej jakości tytułów. Producent ma zamiar wprowadzić także identyfikator użytkownika oraz konto Nintendo wspólne dla wszystkich obsługiwanych platform sprzętowych.
Wczoraj podawaliśmy najważniejsze dane zawarte w rocznym raporcie finansowym Nintendo, który w dużym uspokoił nastroje akcjonariuszy giganta, niepokojących się przynoszącymi przez niego od kilku lat stratami. Nie zdążyliśmy jednak wówczas przekazać informacji, które szef spółki Satoru Iwata podał osobiście na spotkaniu z inwestorami. Dotyczą one strategii spółki w segmencie gier mobilnych oraz budowy wspólnej infrastruktury sieciowej, łączącej użytkowników wszystkich platform obsługiwanych przez Nintendo.
Zacznijmy od gier mobilnych. Wejście Nintendo w ten lukratywny, ale bardzo konkurencyjny rynek wywołało kilka miesięcy temu spore emocje. Przy przygotowaniu nowych tytułów firma współpracuje blisko z japońską spółką DeNA. W swoim przemówieniu Iwata zapowiedział, że do 31 marca 2017 Nintendo ma zamiar opublikować 5 zupełnie nowych gier mobilnych. Pierwsza z nich zadebiutuje jeszcze w tym roku. Pieczę nad ich tworzeniem ma trzymać Hideki Konno, twórca wyjątkowo popularnej serii Mario Kart. Iwata potwierdził, że 5 to niewielka liczba, ale każda z planowanych gier ma być hitem, który będzie przez wiele miesięcy, a nawet lat, przykuwał uwagę graczy.
Przewagą mobilnych produkcji Nintendo nad konkurencją ma być ich wysoka jakość wykonania, której nie dorównają naśladowcy. Nintendo nie wyklucza również, że tytuły korzystać będą ze znanych postaci oraz marek producenta. Żadna gra mobilna nie będzie jednak portem już istniejącego tytułu. Wszystkie zostaną stworzone od podstaw z myślą o unikalnych możliwościach smartfonów i tabletów. Firma wierzy również, że osoby, które dotychczas nie zetknęły się z przebojami z Mario czy Linkiem, zainteresują się tradycyjnymi konsolami Nintendo dzięki jego obecności w segmencie mobilnym.
W obliczu wejścia na nowy rynek i restrukturyzacji niektórych oddziałów firmy, Nintendo przedstawiło również plany integracji wszystkich obsługiwanych platform sprzętowych. Podstawą tych działań ma być wprowadzenie wspólnego identyfikatora oraz konta użytkownika, z którego skorzystamy na pecetach, smartfonach, tabletach, konsolach Wii U, 3DS oraz wciąż tajemniczym NX. Konto zostanie zbudowane wokół nowej cyfrowej wersji lojalnościowego programu Club Nintendo, który nagradza stałych klientów i fanów Nintendo. Konkretne szczegóły związane z przyszłym kształtem inicjatywy nie są jeszcze znane.