Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 marca 2022, 09:15

autor: Adrian Werner

Niedorzeczny rozmiar CoD Warzone powodem braku opcji zmiany mapy w grze

Pracownik Activision wyjaśnił, że brak opcji zmiany mapy w CoD Warzone wynika z niedorzecznych rozmiarów gry. Być może zmieni się to po wydaniu Warzone 2.

Josh Bridge z firmy Activision Blizzard wytłumaczył, dlaczego w Call of Duty: Warzone nie ma możliwości wyboru mapy. Powodem są niedorzecznie duże rozmiary gry – tytuł już teraz sprawia wielkie problemy graczom z małymi dyskami.

Wypowiedź padła podczas wywiadu ze streamerem o ksywce TeeP. Bridge tłumaczy, że deweloperzy chcieliby umożliwić graczom wybór miedzy obecną mapą (Caldera) a poprzednią (Verdansk), ale w praktyce niemalże podwoiłoby to ilość miejsca zajmowanego przez grę na dysku.

Bridge stwierdził, że już teraz na PlayStation 4 po zainstalowaniu CoD: Warzone wraz z Call of Duty: Modern Warfare nie zostaje za dużo miejsca na cokolwiek innego.

Ogranicza to również rotację map z perspektywy samych twórców, wymuszając reinstalację gry, a ta trwa tak długo, że przy każdej takiej zmianie produkcja traci część graczy.

Activision próbuje rozwiązać ten problem, ale wymaga to wielu zmian technicznych. Bridge nie powiedział tego wprost, ale jego komentarz sugeruje, że możliwość wyboru mapy, jeśli zostanie zaimplementowana, pojawi się dopiero w Call of Duty: Warzone 2, które powstaje na nowym silniku z fundamentami technologicznymi dopasowanymi do unikalnych potrzeb gier-usług.

Josh Bridge obiecał też, że Warzone 2 stanowić będzie dużą ewolucję gatunku battle royale. Tytuł zaoferuje graczom świeżą przestrzeń do zabawy i nowy tryb sandboksowy.

Przypomnijmy na koniec, że w tym roku ukażą się Call of Duty: Modern Warfare 2 oraz Call of Duty: Warzone 2. Pojawiły się również wiarygodne plotki, według których premiera gry z serii Call of Duty, nad którą pracuje studio Treyarch, została przełożona z 2023 na 2024 rok. Przyszły rok byłby w takim wypadku pierwszym od kilkunastu lat, kiedy nie otrzymalibyśmy nowej głównej odsłony tej serii.

  1. Activision Blizzard – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej