Niedorzeczny rozmiar CoD Warzone powodem braku opcji zmiany mapy w grze
Pracownik Activision wyjaśnił, że brak opcji zmiany mapy w CoD Warzone wynika z niedorzecznych rozmiarów gry. Być może zmieni się to po wydaniu Warzone 2.
Josh Bridge z firmy Activision Blizzard wytłumaczył, dlaczego w Call of Duty: Warzone nie ma możliwości wyboru mapy. Powodem są niedorzecznie duże rozmiary gry – tytuł już teraz sprawia wielkie problemy graczom z małymi dyskami.
Wypowiedź padła podczas wywiadu ze streamerem o ksywce TeeP. Bridge tłumaczy, że deweloperzy chcieliby umożliwić graczom wybór miedzy obecną mapą (Caldera) a poprzednią (Verdansk), ale w praktyce niemalże podwoiłoby to ilość miejsca zajmowanego przez grę na dysku.
Bridge stwierdził, że już teraz na PlayStation 4 po zainstalowaniu CoD: Warzone wraz z Call of Duty: Modern Warfare nie zostaje za dużo miejsca na cokolwiek innego.
Ogranicza to również rotację map z perspektywy samych twórców, wymuszając reinstalację gry, a ta trwa tak długo, że przy każdej takiej zmianie produkcja traci część graczy.
Zainteresować Cię może nasza publicystyka:
Activision próbuje rozwiązać ten problem, ale wymaga to wielu zmian technicznych. Bridge nie powiedział tego wprost, ale jego komentarz sugeruje, że możliwość wyboru mapy, jeśli zostanie zaimplementowana, pojawi się dopiero w Call of Duty: Warzone 2, które powstaje na nowym silniku z fundamentami technologicznymi dopasowanymi do unikalnych potrzeb gier-usług.
Josh Bridge obiecał też, że Warzone 2 stanowić będzie dużą ewolucję gatunku battle royale. Tytuł zaoferuje graczom świeżą przestrzeń do zabawy i nowy tryb sandboksowy.
Przypomnijmy na koniec, że w tym roku ukażą się Call of Duty: Modern Warfare 2 oraz Call of Duty: Warzone 2. Pojawiły się również wiarygodne plotki, według których premiera gry z serii Call of Duty, nad którą pracuje studio Treyarch, została przełożona z 2023 na 2024 rok. Przyszły rok byłby w takim wypadku pierwszym od kilkunastu lat, kiedy nie otrzymalibyśmy nowej głównej odsłony tej serii.