Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 kwietnia 2024, 13:33

autor: Adrian Werner

Nie trzeba było długo czekać na potwierdzenie zwolnień w Gearbox. Przejęcie przez Take-Two ma swoje konsekwencje

Przejęcie studia Gearbox przez firmę Take-Two Interactive poskutkuje wieloma zwolnieniami w pierwszym z tych podmiotów.

Źródło fot. Gearbox
i

AKTUALIZACJA

Studio Gearbox potwierdziło, że dokonało redukcji zatrudnienia w związku z przejęciem firmy przez koncern Take-Two. Liczba zwolnionych osób nie jest znana, niemniej nie wpłynie to na produkcję gier, np. nowej odsłony cyklu Borderlands.

Oryginalna wiadomość (29 marca)

Wczoraj informowaliśmy, że koncern Embracer sprzeda firmie Take-Two Interactive studio Gearbox. To ogólnie pozytywna nowina, bo eliminuje ryzyko zamknięcia tego dewelopera, ale niestety nie ocaliło to wszystkich pracowników etatowych tego dewelopera. Dzień po ogłoszeniu planowanego przejęcia w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się wpisy zwolnionych pracowników Gearbox Entertainment.

  1. Nie wiemy, jaka jest skala tej redukcji zatrudnienia. Będąca wśród zwolnionych Jennifer Locke twierdzi jednak, że jest ona duża.
  2. Patrząc po ludziach, którzy otrzymali wypowiedzenie, sytuacja dotyczy głównie działów PR oraz marketingu. Ma to sens, gdyż pod skrzydłami Embracera Gearbox działało jako odrębny byt i poza produkcją gier zajmowało się także wydawaniem tytułów innych deweloperów. Take-Two Interactive ma własne działy zajmujące się promocją, więc najpewniej uznano, że nie ma sensu dublować stanowisk.

Take-Two Interactive zapłaci za studio Gearbox 460 mln dolarów, ale cała transakcja dokona się w akcjach wydawcy. Po ich sprzedaży Embracer spodziewa się otrzymać na rękę 300-330 mln dolarów.

Poza samym studiem, Take-Two Interactive uzyska także prawa do marek Borderlands, Homeworld, Risk of Rain, Brothers in Arms oraz Duke Nukem, jak również przejmie sześć gier znajdujących się obecnie w produkcji (wśród nich najpewniej Borderlands 4).

Natomiast grupa Embracer zachowa zajmujący się działalnością wydawniczą dział Gearbox Publishing San Francisco (który po finalizacji umowy zmieni nazwę), wraz z prawami m.in. do serii Remnant.

  1. Oficjalna strona studia Gearbox

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej