"Nie" dla mikrotransakcji w StarCraft 2

Frank Pearce z firmy Blizzard Entertainment poinformował wczoraj, że na ten moment, producent gry StarCraft II: Wings of Liberty nie zamierza wprowadzać mikrotransakcji do tego wielce oczekiwanego tytułu.

Marcin Skierski

11

Frank Pearce z firmy Blizzard Entertainment poinformował wczoraj, że na ten moment, producent gry StarCraft II: Wings of Liberty nie zamierza wprowadzać mikrotransakcji do tego wielce oczekiwanego tytułu.

'Nie' dla mikrotransakcji w StarCraft 2 - ilustracja #1

Pearce oznajmił, że twórcy StarCrafta starają się nie implementować niczego, co zaburzyłoby balans rozgrywki i wpłynęło na integralność świata gry. Za przykład podał tutaj cały czas szalenie popularne World of Warcraft, które z mikrotransakcji korzysta bez przeszkód. Z kolei w nowym produkcie studia, taki sposób pobierania opłat od graczy nie ma według niego większego sensu.

Frank Pearce wypowiedział się też o profilach graczy, których możliwości mogłyby być rozszerzane właśnie za sprawą dodatkowych opłat. Takie rozwiązanie może zostać wzięte pod uwagę i ma być w najbliższym czasie rozważane. Wygląda więc na to, że przeciętni gracze chcący po prostu bawić się w trybie wieloosobowym nie wydadzą dodatkowych pieniędzy. Nie wiadomo dokładnie co może się kryć pod słowami „rozszerzania możliwości w profilach graczy”, ale wszystko wskazuje na to, że będzie to rozwiązanie skierowane do osób, którym będzie zależało na wyróżnieniu się wśród innych.

Wykluczenie mikrotransakcji w standardowej formie powinno być dobrą informacją dla graczy. Trzeba bowiem pamiętać, że po premierze Starcraft II: Wings of Liberty ustalonej na 27 lipca, w późniejszym czasie mają się ukazać kolejne dwa epizody, a każdy z nich ma oferować kampanię skupiającą się na innej rasie. Można więc powiedzieć, że chcąc w pełni doświadczyć nowej strategii Blizzarda, trzeba będzie zapłacić za nią trzykrotnie. Już to pobiera z kieszeni potencjalnych klientów znaczną ilość gotówki, a kolejne rzeczy dostępne za opłatą naraziłyby nasze portfele jeszcze bardziej.

'Nie' dla mikrotransakcji w StarCraft 2 - ilustracja #2

Więcej entuzjazmu Pearce wyraził w temacie możliwości dzielenia się z innymi graczami mapami stworzonymi własnoręcznie w specjalnym edytorze. Oprócz tego opcje społecznościowe będą też rozszerzone o osiągnięcia możliwe do zdobycia zarówno w trybie dla jednego, jak i wielu graczy. Jedno z osiągnięć do zdobycia nazywa się „Red Lobster” i będzie polegało na odnalezieniu Brutiliska (jednostki Zergów) i zaciągnięciu go w miejsce, gdzie zostanie usmażony przez lawę.

Twórcy poprzez zawarcie odpowiedników achievementów z Xboksa 360 oraz trofeów z PlayStation 3 chcą zachęcić graczy do wykonywania zadań, których normalnie by się nie podjęli. Ma to oczywiście jeszcze bardziej urozmaicać rozgrywkę.

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

PC
Data wydania: 10 listopada 2015
StarCraft II: Legacy of the Void - Encyklopedia Gier
7.8

GRYOnline

8.6

Gracze

8.7

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

10 darmowych gier od Sony dla posiadaczy PSPgo

Następny
10 darmowych gier od Sony dla posiadaczy PSPgo

20 najpopularniejszych gier w historii wg. Księgi Rekordów Guinnessa

Poprzedni
20 najpopularniejszych gier w historii wg. Księgi Rekordów Guinnessa

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl