Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2022, 09:05

autor: Adrian Werner

NFS Unbound z mechaniką prawie jak z gier roguelite

Firma Electronic Arts udostępniła świeże informacje na temat mechanizmów poziomu obławy w grze Need for Speed Unbound. Nasuwają one skojarzenia z grami roguelite.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Na oficjalnej stronie Need for Speed Unbound opublikowano wczoraj dwa ciekawe artykuły dotyczące mechanizmów rozgrywki najnowszej części serii.

  1. W trakcie jazdy będziemy budowali tzw. poziom obławy (ang. Heat).
  2. Pozwoli to odblokować coraz bardziej dochodowe wyzwania, ale jednocześnie sprawi, że pościgi policyjne stawać się będą coraz bardziej natarczywe.
  3. Jeśli zostaniemy złapani, stracimy wszystkie pieniądze. Powrót do kryjówki pozwoli zachować zarobek, ale sprawi, że poziom obławy się wyzeruje, a do tego czas w świecie gry zostanie przewinięty do przodu o pół doby (dzień zmieni się w noc lub odwrotnie). Przypominać to więc będzie trochę gry roguelite, gdzie śmierć często pozbawia nas łupów, ale nie resetuje wszystkich postępów.
  4. Do ucieczek policji, zwłaszcza na wysokich poziomach obławy, nie wystarczą wysokie umiejętności prowadzenia aut. Trzeba też będzie dobrze znać miasto, aby robić użytek ze skrótów, jeździć pod prąd czy korzystać z podziemnych tras, pozwalających zgubić ogon.
  5. Największym, kulminacyjnym wyścigiem będzie Grand – na przygotowania do niego mamy cztery tygodnie czasu gry. Aby się zakwalifikować, będziemy musieli brać udział w eliminacjach odbywających się w każdy weekend. Te zaś wymagają pokonania rywali trzy razy podczas wyścigów (co wiąże się z przygotowaniem odpowiednio podrasowanej fury), ale zanim do tego dojdzie, trzeba dysponować gotówką w kwocie wystarczającej na opłacenie wpisowego.
  6. Gra będzie nas zmuszać do powtarzania piątku, dopóki nie spełnimy wymagań związanych z udziałem w kwalifikacjach. To samo czeka nas, jeśli nie osiągniemy w nich odpowiednio dobrego rezultatu.

Wszystko to sprawi, ze gracze będą musieli oceniać, ile są w stanie zaryzykować. Wysoki poziom obławy pozwoli na szybki zarobek, ale jeśli zostaniemy złapani, stracimy całą gotówkę z danej sesji. Trzeba też będzie starannie planować wydatki. Perspektywa szybkiego ulepszenia auta może być kusząca, ale z tego powodu może zabraknąć nam na wpisowe.

Przypomnijmy, że Need for Speed Unbound zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Premiera odbędzie się 2 grudnia tego roku.

  1. Need for Speed Unbound – strona oficjalna
  2. Need for Speed Unbound – karta na Steamie

Umil sobie czekanie na Need for Speed Unbound modami do Need for Speed: Heat.

Fani serii w oczekiwaniu na premierę Need for Speed Unbound zagrywają się obecnie w poprzednią odsłonę cyklu, czyli Need for Speed: Heat. Pomogła w tym atrakcyjna promocja na Steamie, która doprowadziła niejako do renesansu gry. Jeśli bawicie się na PC, to polecamy skorzystanie z następujących modów:

  1. UNITE Heat – projekt zbiera w jeden łatwy do zainstalowania zestaw najlepsze modyfikacje do gry, które ulepszają grafikę, rozgrywkę i oprawę audio.
  2. Disable Sharpening and Film Grain – usuwa agresywny filtr wyostrzający i ziarno filmu, bez wpływu na jasność i korekcję kolorów.
  3. Earn Rep and Money Both Day and Night – pozwala zdobywać punkty reputacji i pieniądze zarówno w dzień, jak i w nocy.
  4. Dualshock 4 Button Prompts for Need for Speed Heat – jeśli bawicie się z padem do PlayStation 4, to ten mod podmieni w grze ikony kontrolera na te z konsoli Sony.
  5. Ultimate Patch – mod zmieniający rozgrywkę głównie poprzez odblokowanie wszystkiego, co się da, oraz zniesienie różnorodnych limitów podczas ulepszania i modyfikowania aut.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej