Retro-RPG w stylu Fallouta zaskoczy mechaniką walki
Studio New Blood Interactive ogłosiło, że jego izometryczne RPG inspirowane klasycznymi Falloutami zaoferuje walkę ukazaną w perspektywie FPP. Ma ona uczynić grę bardziej wciągającą.
Wciąż nienazwane izometryczne RPG, tworzone przez studio New Blood Interactive i inspirowane dwiema pierwszymi odsłonami serii Fallout, zaskoczy graczy nietypowym rozwiązaniem. Prezes firmy, Dave Oshry, poinformował na Twitterze, że gra zaoferuje pierwszoosobową perspektywę w walkach – a nie rzut izometryczny, jak kultowe produkcje Interplay Entertainment i Black Isle Studios.
Poza starciami otoczenie będziemy obserwować w widoku z góry. Sposób przejścia pomiędzy obiema perspektywami prezentuje poniższe wideo, a konkretnie jego końcówka.
Niewątpliwie jest to ciekawe rozwiązanie. Dave Oshry tłumaczy decyzję o jego implementacji w następujący sposób:
Z pewnością jedną z największych przywar klasycznych Falloutów zawsze była powolna i niezgrabna specyfika walki turowej. Choć gra wciąż będzie oparta o tury, wierzymy, że zmieniając perspektywę walki na zbliżoną do klasycznych dungeon crawlerów, uczynimy ją bardziej wciągającą.
Innymi słowy New Blood Interactive potwierdziło, że powstająca gra będzie hołdem dla klasyki, a nie jej wierną kopią – tak, jak choćby dostępne w Early Accessie na Steamie Gloomwood nie jest kalką Thiefa.
Jednocześnie Dave Oshry uspokoił fanów gatunku RPG, zapewniając, że za stronę graficzną projektu w dalszym ciągu odpowiada Alexander Berezin – autor grafiki do takich modów do Fallouta 2, jak Olympus 2207 czy Sonora. Natomiast ścieżkę dźwiękową komponuje Mark Morgan, autor OST m.in. z Fallouta, Fallouta 2, Planescape: Torment, Wastelands 2 czy Wastelands 3.
O samej grze wciąż nie wiemy jednak zbyt wiele – oprócz tego, że powstaje i wygląda zjawiskowo. Można mieć nadzieję, iż ten komunikat twórców jest zwiastunem oficjalnej zapowiedzi produkcji.