Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2022, 12:47

Retro-RPG w stylu Fallouta zaskoczy mechaniką walki

Studio New Blood Interactive ogłosiło, że jego izometryczne RPG inspirowane klasycznymi Falloutami zaoferuje walkę ukazaną w perspektywie FPP. Ma ona uczynić grę bardziej wciągającą.

Źródło fot. New Blood Interactive.
i

Wciąż nienazwane izometryczne RPG, tworzone przez studio New Blood Interactive i inspirowane dwiema pierwszymi odsłonami serii Fallout, zaskoczy graczy nietypowym rozwiązaniem. Prezes firmy, Dave Oshry, poinformował na Twitterze, że gra zaoferuje pierwszoosobową perspektywę w walkach – a nie rzut izometryczny, jak kultowe produkcje Interplay Entertainment i Black Isle Studios.

Poza starciami otoczenie będziemy obserwować w widoku z góry. Sposób przejścia pomiędzy obiema perspektywami prezentuje poniższe wideo, a konkretnie jego końcówka.

Niewątpliwie jest to ciekawe rozwiązanie. Dave Oshry tłumaczy decyzję o jego implementacji w następujący sposób:

Z pewnością jedną z największych przywar klasycznych Falloutów zawsze była powolna i niezgrabna specyfika walki turowej. Choć gra wciąż będzie oparta o tury, wierzymy, że zmieniając perspektywę walki na zbliżoną do klasycznych dungeon crawlerów, uczynimy ją bardziej wciągającą.

Innymi słowy New Blood Interactive potwierdziło, że powstająca gra będzie hołdem dla klasyki, a nie jej wierną kopią – tak, jak choćby dostępne w Early Accessie na Steamie Gloomwood nie jest kalką Thiefa.

Jednocześnie Dave Oshry uspokoił fanów gatunku RPG, zapewniając, że za stronę graficzną projektu w dalszym ciągu odpowiada Alexander Berezin – autor grafiki do takich modów do Fallouta 2, jak Olympus 2207 czy Sonora. Natomiast ścieżkę dźwiękową komponuje Mark Morgan, autor OST m.in. z Fallouta, Fallouta 2, Planescape: Torment, Wastelands 2 czy Wastelands 3.

O samej grze wciąż nie wiemy jednak zbyt wiele – oprócz tego, że powstaje i wygląda zjawiskowo. Można mieć nadzieję, iż ten komunikat twórców jest zwiastunem oficjalnej zapowiedzi produkcji.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej