Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2023, 20:29

Need for Speed znowu schodzi na dalszy plan, a jego twórcy przenoszą uwagę na Battlefielda

Wszystko wskazuje na to, że Electronic Arts przedkłada dalszy rozwój serii Battlefield nad markę Need for Speed. Wydawca znów oddelegował bowiem znaczną część deweloperów ze studia Criterion Games do prac nad pierwszoosobowymi strzelankami.

Źródło fot. EA Entertainment.
i

Pomimo nie najlepszego odbioru Battlefielda 2042, seria ta wciąż zdaje się znajdować niezwykle wysoko na liście priorytetów Electronic Arts – na pewno znacznie wyżej od kultowych „ścigałek" wydawcy.

Potwierdza to dzisiejszy komunikat „elektroników”, w którym poinformowano o oddelegowaniu znacznej części deweloperów brytyjskiego studia Criterion Games do prac nad marką Battlefield.

Należy podkreślić, że Criterion, choć często wspomagał inne studia wydawcy w pracach nad FPS-ami, do tej pory znany był głównie z tworzenia własnych gier wyścigowych spod szyldu Need for Speed czy Burnout.

Dziś Criterion dołącza do naszych światowej klasy studiów Battlefield, których celem jest zapoczątkowanie nowej ery dla serii. […] Większość zespołu będzie współpracować z DICE, Ripple Effect i Ridgeline, którymi kieruje Byron Beede, szef marki Battlefield. Doświadczenie Criterion z naszą technologią i w budowaniu wciągających doświadczeń będzie miało natychmiastowy pozytywny wpływ, gdy będziemy kontynuować prace nad Battlefieldem 2042 i przedprodukcją połączonego uniwersum BF.

Nie oznacza to jednak, że Criterion nie będzie już tworzył gier wyścigowych. Jak się okazuje, niewielka grupa twórców stanowiąca „trzon” studia wciąż ma kontynuować prace nad marką Need for Speed (via Eurogamer).

Nie pierwszy raz

Transfer części deweloperów Criteriona do segmentu firmy znanego jako EA Entertainment i tworzącego na co dzień m.in. gry z serii Battlefield nie dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że brytyjskie studio w przeszłości wielokrotnie wspomagało szwedzkie DICE w pracach nad strzelankami.

Co ciekawe, jak donosi serwis Eurogamer, w ramach tych wewnętrznych przetasowań w EA żaden pracownik ani współpracownik nie został zwolniony.

Zmiany strukturalne w Criterionie mogą być wynikiem ubiegłorocznych odejść weteranów studia, którzy opuścili zespół niedługo po premierze NFS Unbound.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej