autor: Kamil Zwijacz
Need for Speed na PC-tach dopiero wiosną 2016 roku
Firma Electronic Arts poinformowała, że wyczekiwana gra wyścigowa Need for Speed ukaże się na komputerach PC dopiero wiosną 2016 roku. Wersje na konsole PlayStation 4 i Xbox One pojawią się zgodnie z planem, czyli 3 listopada bieżącego roku.
Wczoraj informowaliśmy, że ruszyły zapisy do zamkniętej bety gry wyścigowej Need for Speed. Z niewiadomych przyczyn zdecydowano się jednak testować produkcję tylko na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, pomijając komputery osobiste. Zagadka została jednak rozwiązana i dzisiejsza wiadomość nie jest przyjemna dla PC-towców. Okazało się bowiem, że wersja na popularne „blaszaki” zaliczy poważne opóźnienie. Pierwotnie miała ona pojawić się na początku listopada bieżącego roku wraz z pozostałymi wydaniami, jednak deweloperzy ze studia Ghost Games potrzebują więcej czasu na dopracowanie gry, która zadebiutuje dopiero wiosną 2016 roku. Oczywiście sytuacja nie dotyczy edycji konsolowej – ta ukaże się zgodnie z planem, czyli 3 listopada.
- Gatunek: gra wyścigowa
- Deweloper: Ghost Games
- Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne
- Data premiery: 3 listopada 2015 roku (konsole), wiosna 2016 roku (PC)
- Inne: wkrótce odbędą się zamknięte beta testy na konsolach
Co ciekawe, przesunięcie premiery PC-towej wersji związane jest ze zniesieniem blokady animacji. Deweloperzy wsłuchali się w prośby fanów i zdecydowali, że pozbędą się tego ograniczenia, ale na dopieszczenie rzeczonego elementu potrzebują czasu. Oprócz tego poprawiona zostanie także grafika, a wszystkie dodatki, które ukażą się w międzyczasie na konsolach, zostaną przygotowane na dzień debiutu gry na komputerach.
Nowy Need for Speed zapowiada się na jedną z lepszych odsłon ostatnich lat, więc z pewnością fani serii, którzy preferują granie na komputerach, poczują się zawiedzeni. Jeżeli jednak opóźnienie faktycznie zaowocuje lepszą grą, to chyba warto poczekać te kilka miesięcy.
Na koniec pragniemy poinformować, że deweloperzy zapowiedzieli, że po premierze troszczyć będą się o darmowe aktualizacje, nowe wyzwania i inne elementy, które sprawią, że gra będzie się zmieniać i ewoluować. Z kolei wspomniana wcześniej konsolowa beta ma przetestować działanie serwerów, gdyż, jak zapewne dobrze wiecie, Need for Speed wymagać będzie stałego połączenia z siecią, więc studio nie chce zaliczyć podobnej wpadki jak swego czasu DriveClub.
- Graliśmy w Need for Speed – gratka dla miłośników tuningu i nocnych wyścigów
- Oficjalna strona gry Need for Speed