Need for Speed – kompendium wiedzy [Aktualizacja #10: wersja próbna i EA/Origin Access]
Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy o grze Need for Speed, na bieżąco uzupełnianie o kolejne doniesienia dotyczące owej samochodówki studia Ghost Games. W dziesiątej aktualizacji piszemy o debiucie wersji próbnej i udostępnieniu pełnej wersji w EA/Origin Access.
- 1. Rozgrywka (1.1. Informacje ogólne ; 1.2. Model jazdy ; 1.3. Ventura Bay ; 1.4. Formuła rozgrywki ; 1.5. Aktywności ; 1.6. Pojazdy)
- 2. Technikalia (2.1. Informacje ogólne ; 2.2. Wersje konsolowe ; 2.3. Wersja PC)
- 3. Inne informacje (3.1. Rozwój popremierowy ; 3.2. Soundtrack ; 3.3. Specjalne wydania ; 3.4. Ciekawostki i kulisy produkcji ; 3.5. Beta-testy)
- 4. Informacje popremierowe (4.1. Odbiór ; 4.2. Patche i aktualizacje ; 4.3. Inne informacje)
- 5. Multimedia
Need for Speed to dziewiętnasta główna odsłona sztandarowego cyklu zręcznościowych gier wyścigowych w portfolio firmy Electronic Arts, zapoczątkowanego w 1994 roku. W przypadku omawianej produkcji wyjątkowo zrezygnowano z podtytułu, by podkreślić reprezentowany przez nią swoisty powrót do korzeni serii – który w istocie oznacza ponowne sięgnięcie do rozwiązań z podcyklu Underground, przez wielu uważanego za kultowy. Stworzenie Need for Speed powierzono studiu Ghost Games, które wcześniej zdobyło uznanie, opracowując Need for Speed Rivals (w 2013 roku).
Omawiana gra powstała z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4 – jest zatem pierwszą, która wspiera wyłącznie platformy sprzętowe ósmej generacji. Pierwotnie Need for Speed miał zadebiutować na wszystkich platformach sprzętowych 3 listopada 2015 roku (w Polsce dwa dni później), ale na pewnym etapie produkcji wersja PC została przesunięta z powodów technicznych. Data premiery wydania na komputery to 15 marca 2016 roku (w Polsce dwa dni później).
Jak zawsze, kompendium jest na bieżąco aktualizowane o kolejne doniesienia na temat gry. Nowinki wskazujemy na początku tekstu, a w głównym zrębie artykułu wyróżniamy je pogrubieniem.
- 9 marca 2016: Recenzja gry Need for Speed na PC – bryka szybka, ale ma rysy na lakierze
- 5 listopada 2015: Recenzja gry Need for Speed – wyścigi tylko dla ziomów
- 6 sierpnia 2015: Graliśmy w Need for Speed - gratka dla miłośników tuningu i nocnych wyścigów
- 20 czerwca 2015: Graliśmy w Need for Speed - tuning, otwarte miasto i tryb fabularny
Aktualizacja #10 (16 maja 2017): Wersja próbna i udostępnienie gry w usługach EA/Origin Access [4.3].
Aktualizacja #9 (25 maja 2016): Podsumowanie statystyk graczy i ostatnia aktualizacja z nową zawartością – SpeedLists.
Aktualizacja #8 (24 marca 2016): Po premierze wersji PC – uzupełnienie informacji technicznych (wymagania sprzętowe) i oceny; aktualizacja Hot Rod; nowe materiały wideo (film od tvgry.pl i trailer).
Aktualizacja #7 (16 lutego 2016): Aktualizacja Showcase i wersja PC – data premiery, szczegóły techniczne, trailer.
Aktualizacja #6 (12 grudnia 2015): Szczegółowa rozpiska zawartości aktualizacji Ikony i Legendy oraz ich zwiastuny.
Aktualizacja #5 (14 listopada 2015): Parę dodatkowych szczegółów o różnych aspektach gry, przegląd ocen i wstępnych wyników sprzedaży, zapowiedź pierwszej aktualizacji z nową zawartością, nowy materiał ekipy tvgry.pl.
Aktualizacja #4 (2 listopada 2015): Dokładniejszy opis miasta Ventura Bay, więcej informacji o dostępnych formach zawodów i aktywności pobocznych, dodatkowe szczegóły o wersji trial z EA Access, trailer premierowy.
Aktualizacja #3 (16 października 2015): Pełna lista 51 samochodów, dodatkowe informacje o podkręcaniu osiągów pojazdów, kompletna ścieżka dźwiękowa, wczesny dostęp dla subskrybentów EA Access, podsumowanie beta-testów, nowy trailer.
Aktualizacja #2 (17 września 2015): Nowe sekcje z informacjami o wydajności wersji konsolowych, planach odnośnie mikrotransakcji i popremierowego rozwoju gry, beta-testach oraz pre-orderach i wydaniach specjalnych. Ponadto przebudowalśmy sekcję o rozgrywce, uwzględniając zwłaszcza kwestię pięciu ścieżek rozgrywki i dodając wiele ciekawostek. Nie zabrakło też kilku nowych materiałów wideo.
Aktualizacja #1 (25 lipca 2015): Oficjalna data premiery, mnóstwo nowych informacji o rozgrywce i garść materiałów wideo z targów E3 2015.
1. Rozgrywka
1.1. Informacje ogólne
Tak jak w wielu poprzednich odsłonach serii, w Need for Speed akcja rozgrywa się w otwartym świecie, tym razem ponownie sprowadzającym się do miasta (Ventura Bay) i jego najbliższych okolic. Ścigamy się pod osłoną nocy (tak jak w podserii Underground), a zmagania są okraszone solidną warstwą fabularną, związaną z „kulturą samochodową” entuzjastów tuningu i nielegalnych wyścigów. Istotną rolę ponownie pełni wszechstronne modyfikowanie samochodów. Oprócz zwykłych wyścigów w różnych postaciach, pojawiają się formy aktywności takie jak drift. Ponadto spory nacisk został położony na funkcje sieciowe, napędzane przez usługę AllDrive (znaną z Rivals).
1.2. Model jazdy
Sposób zachowania się samochodów na drodze pozostał ogólnie zręcznościowy, ale tym razem gracze mogą w sporym stopniu dostosować model jazdy do własnych preferencji. Odbywa się to na dwa sposoby, mniej lub bardziej zaawansowany. Ten pierwszy to pojedynczy suwak, który pozwala wybierać między driftem a przyczepnością. Bardziej wymagający użytkownicy mogą natomiast wyregulować odrębnie kilkanaście różnych czynników, np. ciśnienie w oponach, kąt obrotu kierownicy, asystę stabilności driftu, kontrolę startu, rozkład siły hamowania, sztywność sprężyn i nitro (przy czym odblokowanie niektórych opcji wymaga zainstalowania w wozie odpowiednich części). Warto przy tej okazji wspomnieć, że w grze nie zabrakło też modelu uszkodzeń pojazdów (przynajmniej wizualnego).
1.3. Ventura Bay
Choć arena zmagań obejmuje teoretycznie „tylko” pojedyncze miasto, mamy tu do czynienia z lokacją dwukrotnie większą niż hrabstwo Redview, które przemierzaliśmy w Need for Speed Rivals (dla przypomnienia: mieściło się w nim ok. 150 kilometrów dróg). Ventura Bay zostało podzielone na sześć dzielnic: Burnwood (śródmieście, w którym kryje się nasz garaż), Crescent Mountains (szerokie szosy i górskie serpentyny na północy), Royal Park (duża dzielnica mieszkaniowa ze strefą biznesową), South Port (ośrodek przemysłowy z portem), El Rey (górzysty teren na zachodnich rubieżach miasta) i Franklin Terrace (dzielnica wieżowców).
1.4. Formuła rozgrywki
Zabawa w Need for Speed kręci się wokół punktów reputacji (REP), które zdobywa się na pięciu różnych ścieżkach. Dodatkowo każda z nich ma swojego reprezentanta – autentyczną ikonę motoryzacji, która może w pewnym momencie zwrócić uwagę na gracza, oferując mu dostęp do wyjątkowych zawodów, samochodów i opcji modyfikacji. Zdobywanie reputacji wyznacza również rozwój fabuły, która opowiada, dość standardowo, o żółtodziobie pnącym się po szczeblach kariery w światku nielegalnych nocnych wyścigów. Historia jest jednak przedstawiana w ciekawej formie, wykorzystującej przerywniki filmowe z żywymi aktorami. Wspomniane ścieżki rozgrywki i ich ikony to:
- Prędkość – punkty przyznawane za czystą jazdę z jak największą szybkością. Ikoną prędkości jest Magnus Walker.
- Styl – wchodzenie bokiem w zakręty, driftowanie, kręcenie bączków, wykonywanie skoków. Ikoną stylu jest Ken Block.
- Tuning – dogłębne modyfikowanie samochodów, zarówno pod kątem wyglądu, jak i osiągów. Ikoną tuningu jest Nakai-San.
- Ekipa – stawanie do rywalizacji w gronie znajomych. Ikoną ekipy jest Risky Devil.
- Bezprawie – sianie chaosu i częste zmaganie się z policją. Ikoną bezprawia jest Morohoshi-San.
W praktyce zabawa sprowadza się do jeżdżenia po otwartym świecie i wybierania spośród gamy dostępnych aktywności tych, które najbardziej pasują do naszych preferencji. Kierujemy przy tym fabułę ku odpowiadającej nam najbardziej ścieżce/ikonie. Poza tym dużo czasu spędzamy w garażu na personalizowaniu samochodów. Nie brakuje także pobocznych rzeczy do robienia podczas jazdy [por. 1.5.3].
Ponadto na to wszystko nakłada się warstwa sieciowa, zapewniana przez znaną choćby z Need for Speed Rivals funkcję AllDrive. Oznacza to przede wszystkim sporo elementów społecznościowych oraz fakt, że po ulicach Ventura Bay jeżdżą inni gracze, z którymi możemy rywalizować lub współpracować, budując wspomniane wcześniej ekipy. Funkcje sieciowe to również regularne dostarczanie nowych form aktywności (np. dziennych wyzwań). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by zrezygnować z tych dobrodziejstw i zastąpić innych graczy kierowcami sterowanymi przez sztuczną inteligencję – nadal jednak trzeba utrzymywać połączenie z Internetem podczas zabawy.
1.5. Aktywności
1.5.1. Zawody
Oto formy zawodów dostępne w grze:
- Circuit Race – klasyczny wyścig na okrążenia;
- Sprint Race – wyścig od punktu A do punktu B;
- Time Trial – podobnie jak wyżej, tyle że ścigamy się nie z innymi kierowcami, a z czasem;
- Drift Train / Drift Contest / Drift Trial / Touge – różne warianty klasycznych zmagań drifterskich (na czas, na okrążenia, z innymi kierowcami, samotne etc.)
- Gymkhana – kręcenie bączków i inne „ewolucje” na stosunkowo niewielkiej przestrzeni w celu pobicia określonego wyniku punktowego;
1.5.2. Policja
Need for Speed trochę ogranicza rolę policji w rozgrywce w porównaniu z poprzednimi odsłonami serii. Funkcjonariusze prawa pojawiają się sporadycznie i tylko na terenie miasta (nie spotkamy ich np. na szosach poza obrębem Ventura Bay), a w dodatku pościg z nimi można szybko przerwać, opłacając niezbyt kosztowny mandat. Warto jednak pamiętać, że gonitwy są podstawowym sposobem na gromadzenie punktów REP w ścieżce bezprawia. Wypada też wspomnieć, że nie ma możliwości grania po stronie policji.
1.5.3. Aktywności dodatkowe
Oprócz tego w Ventura Bay na gracza czekają znajdźki i aktywności poboczne:
- Punkty widokowe – 30 miejsc oznaczonych na mapie ikoną aparatu fotograficznego. Po odwiedzeniu punktu gra robi nam w nim zdjęcie;
- Miejsca do kręcenia bączków – też jest ich 30. Odwiedziny zostają zaliczone bo wykonaniu paru bączków we wskazanym punkcie;
- Darmowe części – 12 ukrytych ciężarówek, których odnalezienie skutkuje dodaniem do garażu gracza różnych elementów do tuningu;
- Wyzwania samochodowe – tradycyjne zmagania z konkurencyjnymi kierowcami, rozpoczynane w trakcie swobodnej jazdy. Mowa tu o innych graczach lub 51 postaciach kierowanych przez SI, którym można rzucać cztery rodzaje wyzwań, nagradzane punktami REP.
1.6. Pojazdy
1.6.1. Park maszyn
Postawienie na klimat rodem z podcyklu Underground oznacza, że do łask powróciły słabsze samochody (zwłaszcza japońskie), które miłośnicy tuningu potrafią zmieniać w jeżdżące dzieła sztuki, osiągami dorównujące najpotężniejszym bolidom. Przy okazji nie brakuje także typowych wozów sportowych z niższej lub wyższej półki. Oto 51 wozów, które na starcie znalazły się w grze (w podziale na marki):
- Acura – RSX-S
- BMW – M2 [światowy debiut], M3 Evolution II E30, M3 E46, M3 E92, M4
- Chevrolet – Camaro Z28 (piąta generacja), Corvette Z06
- Dodge – Challenger SRT8, SRT Viper (najnowszy)
- Ferrari – 458 Italia, F40
- Ford – Focus RS (najnowszy), Mustang (pierwsza generacja), Mustang Boss 302, Mustang Fox Body (trzecia generacja), Mustang GT (najnowszy)
- Honda – Civic Type-R (szósta generacja), NSX Type-R, S2000
- Lamborghini – Aventador LP 700-4, Diablo SV, Huracan LP 610-4, Murcielago LP 670-4 SV
- Lotus – Exige S
- Mazda – MX-5 (1996), MX-5 (2015), RX-7 Spirit R
- McLaren – 570S
- Mercedes – AMG GT
- Mitsubishi – Lancer Evolution MR
- Nissan – 180SX Type X, Fairlady 240ZG, GT-R Premium, Silvia Spec-R, Skyline GT-R KPGC10, Skyline GT-R V-Spec (1993), Skyline GT-R V-Spec (1999)
- Porsche – 911 Carrera RSR 2.8, 911 Carrera S (991), 911 Carrera S (993), 911 GT3 RS, Cayman GT4
- Scion – FR-S
- Subaru – BRZ Premium, Impreza WRX STI (trzecia generacja)
- Toyota – GT86, Sprinter GT Apex, Supra SZ-R
- Volkswagen – Golf GTI (pierwsza generacja)
- Volvo – 242
Więcej materiałów na temat samochodów (opisy i screeny) znajdziecie tutaj. Wszystkie wozy są dostępne od początku zabawy, a czynnikiem, który decyduje o możliwości zasiąścia za ich kółkiem, jest ilość gotówki w naszym posiadaniu. Need for Speed nie sprzyja jednak kolekcjonerom samochodów, gdyż w wirtualnym garażu mieści się tylko pięć pojazdów (w razie zapełnienia go można sprzedawać niepotrzebne maszyny).
1.6.2. Tuning
Jako się rzekło, modyfikowanie pojazdów na powrót stało się bardzo rozbudowanym elementem rozgrywki. Dotyczy to przede wszystkim tuningu wizualnego, z którego słynęła podseria Underground – w omawianej produkcji można farbować i wymieniać m.in. zderzaki, boczne listwy, felgi (również każdą osobno) spojlery (także podwójne), maski, felgi, układy wydechowe i dyfuzory, klosze reflektorów, tablice rejestracyjne oraz zewnętrzne lusterka (przy czym zakres modyfikowalnych elementów różni się w zależności od samochodu). Nie brakuje też całych kompletów, czyli tzw. bodykitów. Co istotne, wszystkie dostępne części są sygnowane markami autentycznych producentów.
Oprócz tego nie brakuje możliwości kupowania podzespołów przekładających się na osiągi maszyn. W grę wchodzi wymieniane 21 komponentów tego typu, w tym filtrów powietrza, kolektorów dolotowych, zapłonów, ECU, głowic cylindrów, sprzęgieł, systemów nitro, opon i hamulców ręcznych. Ponadto również pod tuning można podciągnąć wymienione wcześniej opcje konfiguracji prowadzenia [por. 1.2]. Co ciekawe, zmiany w osiągach są reprezentowane nie przez abstrakcyjne wyniki punktowe (jak to zazwyczaj miało miejsce w grach z serii Need for Speed), lecz autentyczne jednostki, których wartości sprawdzamy za pośrednictwem hamowni.
2. Technikalia
2.1. Informacje ogólne
2.1.1. Grafika
Tak jak poprzednia odsłona serii, Need for Speed jest napędzany zaawansowanym silnikiem Frostbite 3 (znanym też m.in. z gier Battlefield 4 i Dragon Age: Inkwizycja). Ponieważ tym razem produkcja powstaje wyłącznie z myślą o sprzęcie ósmej generacji, oferuje trochę bardziej szczegółową grafikę niż Rivals. Jej efektowność jest zasługą przede wszystkim efektów świetlnych oraz drobiazgowych modeli samochodów.
2.1.2. Inne
Z uwagi na poświęcenie dość dużej uwagi aspektowi sieciowemu [por 1.4], Need for Speed do zabawy wymaga stałego połączenia z Internetem.
2.2. Wersje konsolowe
Oba wydania konsolowe działają w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p.
2.3. Wersja PC
Głównym powodem opóźnienia premiery wersji PC o ponad cztery miesiące, jaki podawali twórcy, były trudności w przystosowaniu gry do działania bez limitu klatek na sekundę. Oprócz tego wydanie na komputery osobiste odznacza się obsługą rozdzielczości rzędu 4K i wsparciem dla dość szerokiej palety kierownic. Pod względem jakości grafiki nie odbiega zauważalnie od konsolowego pierwowzoru.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i3-4130
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 750 Ti / Radeon HD 7850 (2 GB)
- Wolne miejsce na dysku: 30 GB
Zalecane wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-4690
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 (4 GB)
- Wolne miejsce na dysku: 30 GB
3. Inne informacje
3.1. Rozwój popremierowy (przed premierą)
Co ciekawe, przed premierą twórcy deklarowali, że „aktualnie nie planują tworzyć płatnych DLC”. Dodatkową zawartość Need for Speed miał otrzymywać w serii darmowych aktualizacji. Ponadto w grze nie znalazły się żadne mikropłatności.
3.2. Soundtrack
Na ścieżkę dźwiękową gry Need for Speed składały się początkowo 64 utwory od 61 wykonawców, takich jak Avicii, Major Lazer, Aero Chord, Photek, Battle Tapes, Zeds Dead, Chemical Brothers czy The Prodigy. Pełną listę kawałków przygrywających podczas zabawy znajdziecie tutaj.
3.3. Specjalne wydania
3.3.1. Edycja specjalna / Deluxe Edition
Składa się na nią odrobina unikalnej zawartości (winyle i naklejka) oraz sporo ułatwień rozgrywki – „dożywotnia” zniżka na wszystkie przedmioty do kupienia w grze i solidnie podrasowane BMW M3 E46 dostępne w garażu od samego początku zabawy. Sugerowana cena Edycji specjalnej wynosi 219,99 zł. Została ona wydana w formie cyfrowej i pudełkowej (przy czym ta druga nie trafi do Europy).
3.3.2. Pre-order
Osoby, które zamówiły Need for Speed w przedsprzedaży, otrzymały Styling Pack (zawiera unikalny typ naklejki, spojleru, felgi i splitteru). Jeśli kupiły w pre-orderze grę w Edycji specjalnej, dostały do tego również Performance Pack (jeszcze jedna naklejka oraz wcześniejszy dostęp do lepszych części: turbosprężarki, bloku silnika i układu wydechowego).
3.4. Ciekawostki i kulisy produkcji
- Need for Speed jest pierwszą od bardzo długiego czasu odsłoną serii, która ukazała się nie rok, a dwa lata po premierze poprzedniczki – jest to fakt tym ciekawszy, że Electronic Arts pozostawiło w ten sposób bez jakiejkolwiek „NfS-owej” premiery rok, w którym przypadło 20-lecie serii.
- Studio Ghost Games wykorzystało przedłużony czas produkcji, by porozumieć się z fanami cyklu Need for Speed i przygotować produkt, który będzie jak najlepiej spełniał ich oczekiwania. Mnóstwo miłośników marki domagało się od dawna kontynuacji podserii Underground (jej ostatnia odsłona ukazała się w 2004 roku) i wygląda na to, że deweloper postanowił przychylić się do ich próśb.
- Posiadacze konsoli Xbox One, którzy subskrybują usługę EA Access, otrzymali przywilej rozpoczęcia zabawy 29 października 2015 roku – pięć dni wcześniej niż reszta świata. Mogą spędzić z grą 10 godzin w ramach trialu, a ich postępy zostaną zachowane.
3.5. Beta-testy
W dniach 2-5 października 2015 roku odbyły się zamknięte beta-testy na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Oferowały zawartość zbliżoną do tej z pełnej wersji, czyli cały obszar Ventura Bay, mnóstwo wyzwań (również fabularnych z cutscenkami), dziesiątki samochodów etc. Na podstawie sugestii graczy deweloper postanowił wprowadzić sporo pomniejszych zmian w rozgrywce.
4. Informacje popremierowe
4.1. Odbiór
4.1.1. Oceny krytyków
Mimo oddawania hołdu serii Underground na każdym kroku, Need for Speed nie zdołał powtórzyć jej sukcesu. Krytycy często piętnowali niepotrzebny wymóg utrzymywania stałego połączenia z Internetem, puste i nieciekawe miasto, miałką warstwę fabularną, nieuczciwą sztuczną inteligencję przeciwników i brak innowacji. Chwalili natomiast rozbudowane opcje tuningu, przyjemny model jazdy (wraz z opcjami jego modyfikacji), piękną oprawę graficzną i ogólnie wciągający, satysfakcjonujący model rozgrywki. Średnia ocen gry w serwisie Metacritic wynosi obecnie 66% w przypadku wersji PS4 (na podstawie 69 recenzji) i 65% dla XOne (30 recenzji). U nas xboksowy Need for Speed dostał od DM-a całkiem przyzwoite (ale niższe od oczekiwań) 7 / 10 – z jego tekstem zapoznacie się tutaj:
- Recenzja gry Need for Speed – wyścigi tylko dla ziomów
- Recenzja gry Need for Speed na PC - bryka szybka, ale ma rysy na lakierze
Wersja pecetowa wypadła troszkę lepiej w oczach krytyków – studio Ghost Games dobrze spożytkowało kilka dodatkowych miesięcy, przygotowując bardzo solidny port (choć mało różniący się graficznie od edycji konsolowych i pozbawiony tak podstawowej funkcji jak obsługa myszki). Średnia ocen tego wydania w serwisie Metacritic wynosi obecnie 72% (na podstawie 16 recenzji), zaś w naszym serwisie DM wystawił mu 7.5 / 10 – jego tekst znajdziecie tutaj:
4.1.2. Wyniki sprzedaży
Nie znamy konkretnej liczby sprzedanych egzemplarzy, ale wiemy, że w premierowym tygodniu Need for Speed zajął trzecie miejsce na liście bestsellerów w Wielkiej Brytanii, a w polskich Empikach zatriumfował wśród gier na PlayStation 4. Od tego czasu nie zanotowano większych sukcesów gry w tygodniowych sprawozdaniach.
4.1.3. Statystyki
Ogłaszając w maju 2016 roku koniec rozwijania Need for Speeda nową zawartością, deweloper podzielił się statystykami graczy na infografice. Podano liczbę m.in. rozegranych zawodów (550 milionów), zrobionych zdjęć (36 milionów) i godzin spędzonych na modyfikowaniu samochodów (16 milionów).
4.2. Patche i aktualizacje
Pierwszej, małej łatki Need for Speed doczekał się kilka dni po premierze – miała ona na celu poprawienie wydajności gry na Xboksie One (zdarzały się spadki poniżej 30 FPS).
Potem zaczęły wychodzić aktualizacje z nową zawartością, zastępujące dodatki DLC:
Icons / Ikony
Pierwsza aktualizacja z nową zawartością, wypuszczona na konsolach 25 listopada 2015, a na PC 15 marca 2016 roku:
- Możliwość zdobycia Forda Mustanga należącego do Kena Blocka (Hoonicorna) i Lamborghini Diablo SV należącego do Morohoshiego-Sana (po ukończeniu odpowiednich wątków fabularnych);
- Wstęp do montowania neonów na samochodach (na razie dostępne tylko na Lamborghini Diablo SV należącym do Morohoshiego-Sana);
- Usprawnienia w edytorze winyli (30 nowych wzorów, dodanie opcji tworzenia lustrzanych odbić i inne);
- Wprowadzenie zawodów społecznościowych (o dodatkową kasę, o zniżki i o dodatkowe REP);
- Podniesienie limitu REP do poziomu 60;
- Nowe wyzwania codzienne i trofea/osiągnięcia;
- Ulepszenia sztucznej inteligencji i szereg pomniejszych poprawek.
Legends / Legendy
Druga aktualizacja z nową zawartością, wypuszczona na konsolach 9 grudnia 2015, a na PC 15 marca 2016 roku:
- Nowa minilinia fabularna, w której do Ventura Bay przyjeżdża Eddie (antagonista z Need for Speed: Underground) w towarzystwie Melissy i organizuje listę 15 najlepszych kierowców w Ventura Bay. Tym samym graczowi przychodzi wziąć udział w 15 niedostępnych wcześniej zawodach, które wieńczy pojedynek z Eddiem, nagradzany zdobyciem jego samochodu (ikonicznego Nissana Skyline GT-R V-Spec z 1999 roku);
- Nowe znajdźki w Ventura Bay – 10 punktów eksploracyjnych i 12 ciężarówek z darmowymi częściami do tuningu;
- 113 nowych części do tuningu wizualnego, przeznaczonych dla sześciu samochodów – są to Dodge Challenger SRT8, Ford Mustang (1965), Honda Civic Type-R, Lotus Exige S, Volkswagen Golf GTI, Volvo 242;
- Implementacja opcji modyfikacji tarcz hamulcowych i zacisków w samochodach;
- 23 winyle, które pojawiły się na wozach znanych z poprzednich odsłon serii Need for Speed;
- Ponad 200 nowych naklejek na karoserię;
- Wzbogacenie ścieżki dźwiękowej o 19 utworów, znanych z klasycznych odsłon serii Need for Speed;
- Podniesienie limitu REP do poziomu 70;
- Nowe wyzwania codzienne i trofea/osiągnięcia;
- Opcja wyciszenia telefonu, dalsze ulepszenia sztucznej inteligencji, zwiększenie stabilności gry i inne pomniejsze poprawki.
Showcase
Trzecia aktualizacja z nową zawartością, wypuszczona na konsolach 3 lutego 2016 roku i 30 marca na PC:
- Nowy tryb gry – Rywalizacja, czyli klasyczny multiplayer (standardowa forma zabawy w otwartym świecie funkcjonuje dalej jako Alldrive);
- Tryb fotograficzny („tryb zdjęć profesjonalnych”);
- Możliwość personalizacji tablic rejestracyjnych (ramki i tła z motywami inspirowanymi poprzednimi częściami serii Need for Speed);
- Opcja udostępniania własnoręcznie stworzonych winyli innym graczom;
- Ponad 100 nowych części do tuningu, przeznaczonych dla jedenastu samochodów – są to BMW M3 E92, Chevrolet Camaro Z28, Ford Focus RS, Ford Mustang Boss 302, Ford Mustang Foxbody, Ford Mustang GT, Mazda MX-5 (2015), Nissan 180SX Type X, Nissan Silvia Spec-R, Subaru BRZ, Subaru Impreza WRX;
- Przywrócenie stacjom benzynowym funkcji naprawiania samochodów (tak jak w poprzednich odsłonach serii);
- Nowe trofea/osiągnięcia, poprawki etc.
Hot Rods / Hot Rody
Czwarta aktualizacja z nową zawartością, wypuszczona 3 marca 2016 roku na konsolach i 30 marca na PC:
- Dwa nowe samochody (hot rody): 1932 Ford w czterech odmianach (kabriolet, coupe, sedan, pick-up; wszystkie podlegają tuningowi wizualnemu) i Beck Kustoms F132 (należący do Aarona Becka);
- Nowa forma zawodów: wyścigi typu drag (dostępne w pięciu wyzwaniach);
- Manualna skrzynia biegów;
- Powiększenie garażu do 10 miejsc na samochody;
- Ulepszenia edytora winyli (bardziej intuicyjne i rozbudowane opcje rozmieszczania kalkomanii na karoserii);
- Nowe trofea/osiągnięcia, poprawki etc.
SpeedLists
Piąta aktualizacja z nową zawartością, wypuszczona na PC i konsolach 27 kwietnia 2016 roku:
- Listy prędkości – nowa forma rozgrywki wieloosobowej, w której gracze mierzą się w seriach pięciu zawodów;
- Tryb prestiżowy – dodatkowy, wyższy poziom trudności dla wybranych zawodów;
- Dwa nowe rodzaje wyzwań: drift na zakrętach i gonitwy;
- Łatwiejsze odblokowywanie naklejek w ramach wyzwań codziennych;
- Nowe trofea/osiągnięcia, poprawki etc.
Krótko po wypuszczeniu aktualizacji SpeedLists deweloper ogłosił, że kończy z rozwijaniem gry Need for Speed nową zawartością, i jednocześnie zapowiedział na 2017 rok kolejną odsłonę serii.
4.3. Inne informacje
- W lipcu 2016 roku udostępniono wersję próbną na pecetach (na platformie Origin). Pozwala ona bawić się pełną grą przez 10 godzin, a uczynione w tym czasie postępy zostają zachowane, na wypadek gdybyście zdecydowali się kupić Need for Speed.
- Mniej więcej w tym samym czasie gra stała się dostępna w ramach tzw. Vault w usługach EA Access (na Xboksie One) i Origin Access (na PC). Tym samym każdy subskrybent tych programów może grać w pełną wersję Need for Speed bez dodatkowych opłat.