Nazwa PlayStation została uznana za dziecinną, ale Ken Kutaragi i tak nie zmienił zdania
Były prezes Sony Interactive Entertainment Shuhei Yoshida uzupełnił historię powstania nazwy PlayStation. Zdradził także, dlaczego pierwotnie nikomu się nie podobała.
Obecnie PlayStation jest jedną z największych i najpopularniejszych marek w branży gier. Było jednak niebiezpiecznie blisko, by ta konkretna nazwa została odrzucona, bo nikt w Sony nie był do niej przekonany, o czym w swojej książce Revolutionaries at Sony: The Making of the Sony Playstation and The Visionaries Who Conquered The World of Video Games pisał Reiji Asakura, cytując Kena Kutaragiego. Teraz Shuhei Yoshida uzupełnił historię, zdradzając, z czym włodarzom Sony kojarzyło się PlayStation.
PlayStation było zbyt dziecinne
Shuhei Yoshida udzielił wywiadu na kanale MinnMax, gdzie poruszono m.in. kwestię nazewnictwa konsoli. Jak wiemy, PlayStation powstawało we współpracy z Nintendo, a nazwę wymyślił Ken Kutaragi, który odpowiadał za cały projekt. W tamtym czasie na komputery bardzo często mówiono „workstation”, więc analogicznie urządzenie do zabawy powinno nazywać się „playstation”.
Włodarze Sony ze Stanów Zjednoczonych nie polubili jednak tej nazwy. Uważali ją za dziecinną i nie byli w tym odosobnieni. Pod postem na X od serwisu Genki pojawiły się komentarze nawiązujące do historii. Jeden z użytkowników zdradził, że gdy 30 lat temu pierwszy raz usłyszał o PlayStation, to uznał, że nazwa brzmi jak produkt dla dzieci od firmy Fisher Price.
Kutaragi jednak postawił na swoim i historia pokazała, że nazwa „playstation” przyjęła się jako jedna z najpopularniejszych marek konsol. Słowa Yoshidy uzupełniają opowieść, bo we wspomnianej książce Asakury Kutaragi wspominał jedynie, że w Sony nie mogli zrozumieć konceptu porównania „work” i „play”. Teraz wiemy, w jaki sposób kojarzyła im się nazwa.
Sony mogło zależeć na czymś poważniejszym, bo liczyło na konkurencję z Segą, która w tamtym czasie rywalizowała z Nintendo. 30 lat temu Sega starała się prezentować jako poważniejsza platforma dla bardziej dojrzałych nastolatków, w porównaniu do dziecinnych gier z Mario z NES-a i SNES-a. Być może w Sony uznano, że nazwa PlayStation może tylko dostarczyć konkurencji paliwo, pozwalające utrzymać lub wzmocnić jej status.