Najlepsze gry mobilne GDC 2016 (m.in. Iron Marines, Oddworld New 'n' Tasty, Pathfinder Adventures)
W jednym miejscu zebraliśmy najciekawsze gry mobilne pokazywane na tegorocznej edycji imprezy Game Developers Conference.
Tegoroczna edycja targów GDC okazała się bardzo owocna jeśli chodzi o gry mobilne. Zebraliśmy w jedną całość wybór najciekawszych naszym zdaniem projektów, które pokazane zostały na tej konferencji.
Iron Marines
Podczas GDC wreszcie pokazano po raz pierwszy w akcji Iron Marines, czyli nową strategię twórców cyklu Kingdom Rush. Autorzy nie zaoferowali nam kolejnego tower defense i tym razem skręcili w stronę klasycznych RTS-ów, jednocześnie dopasowując ich mechanizmy do specyfiki urządzeń mobilnych.
Podczas zabawy będziemy więc budowali bazy i toczyli bitwy za pomocą niewielkich oddziałów. W każdej misji gracze otrzymają konkretne zadania do wykonania, a wszystkie mapy połączone zostaną rozbudowanym wątkiem fabularnym. Wszystko to będzie odrobinę uproszczone, tak aby potyczki trwały maksymalnie po kilkanaście minut i abyśmy jednocześnie cały czas mieli coś do roboty.
Seria Kingdom Rush nigdy nie słynęła z oryginalnych pomysłów – stała się popularna dzięki wspaniałej realizacji sprawdzonych rozwiązań. Iron Marines ma spore szanse powtórzyć ten wyczyn. Czy tak się stanie przekonamy się jeszcze w tym roku, gdy gra trafi na iOS i Androida.
Pathfinder Adventures
Na konferencji nie mogło zabraknąć również studia Obsidian Entertainment. Zespół przywiózł wczesną grywalną wersję Pathfinder Adventures, czyli karcianki osadzonej w świecie najpopularniejszej obecnie stołowej gry fabularnej.
W przeciwieństwie do większości karcianek, Pathfinder Adventures nastawione jest na rozgrywkę kooperacyjną, w której maksymalnie czterech graczy musi połączyć siły przeciwko wspólnym wrogom. Każdy z nich kieruje pojedynczym bohaterem władającym własną talią. Podczas rozgrywki nie tylko ulepszamy talię i jej karty, ale również możemy rozwijać statystyki postaci niczym w RPG-ach.
Podczas zabawy gracze podróżują po świecie i wypełniają zadania, z których większość wymaga toczenia karcianych potyczek ze sterowanym przez sztuczną inteligencję wrogiem. Na przebieg wydarzeń wpływają nie tylko zagrywane karty, ale również rzuty kostkami. Całość opracowano tak, że ma się niemalże wrażenie zabawy w grę RPG.
Przypomnijmy, że Pathfinder Adventures ukaże się w tym roku na iOS, Androida i pecety.
Good Knight Story
Ciekawie zapowiada się także Good Knight Story. Jest to przedstawiciel mocno wyeksploatowanego gatunku gier logicznych typu match-3 wzbogaconych elementami RPG, ale ma kilka cech skutecznie wyróżniających ten tytuł. Najważniejszą jest fabuła. Produkcja opowiada bowiem komediową historię rycerza, który poprzedniej nocy zbyt mocno popił i urwał mu się film. Podczas kampanii spróbujemy odtworzyć, co takiego narozrabiał w nocy. Ponadto system walki wzbogacony zostanie mechaniką dobierania sił żywiołów.
Good Knight Story ukaże się 31 marca na iOS.
Infinite Tanks
Ujawniono także Infinite Tanks, czyli nastawioną na sieciowe bitwy pancerną strzelankę, która spróbuje zagrozić dominacji World of Tanks Blitz. Znajdziemy tutaj masę modeli czołgów oraz rozbudowane opcje modyfikowania maszyn.
Tym, co odróżni produkcję od konkurencji będzie bardzo szybkie tempo rozgrywki – bardziej przypominające pecetowe produkcje typu Call of Duty niż World of Tanks Blitz. Gra Infinite Tanks ma jeszcze dwie duże zalety – zaoferuje długą na dwanaście misji kampanię fabularną oraz będzie produkcją premium, a więc pozbawioną mikropłatności.
Na razie potwierdzono jedynie wersję na iOS, a premiera ma nastąpić latem.
Oddworld New 'n' Tasty
Podczas GDC potwierdzono również, że powstaje mobilna konwersja Oddworld New 'n' Tasty, czyli remake'a klasycznego Abe’s Oddyssey z 1997 roku. Na razie potwierdzono jedynie wersje na iOS i Nvidia Shield, ale obecność drugiej z tych platform sprawia, że wydanie na inne urządzenia z Androidem wydaje się jedynie kwestią czasu.
Autorzy pokazali na konferencji krótkie demo i wizualnie odstaje ono trochę od pecetowego pierwowzoru, ale i tak prezentuje się wyśmienicie. Premiera zaplanowana została na jesień tego roku.
Super Stickman Golf 3
Inną obiecującą produkcją, która została na GDC pokazana po raz pierwszy okazało się Super Stickman Golf 3, czyli kolejna odsłona wyśmienitego cyklu gier golfowych, w których nie ma za grosz realizmu, ale za to zabawy jest co niemiara.
Gra zaoferuje zarówno rozgrywki solo, jak i tryb multiplayer. Grafika wykonana zostanie tym razem w 3D, ale mechanizmy zabawy pozostaną dwuwymiarowe. Największą nowością będzie prosty w użyciu edytor, który pozwoli nam szybko tworzyć własne mapy.
Super Stickman Golf 3 zmierza na iOS i Androida, a premiera ma nastąpić pod koniec roku.
Drifter
Bardzo miłą niespodzianką okazała się obecność na GDC gry Drifter. Pierwotna data premiery ustalona była na listopad 2012 roku, ale projekt zaliczał jeden poślizg za drugim. Teraz jednak tytuł powoli wchodzi w finalną fazę cyklu produkcyjnego. To, co pokazano na konferencji pozwala przypuszczać, że okaże się ona warta tak długiego oczekiwania.
Drifter można w uproszczeniu określić jako Elite rozgrywane na dwuwymiarowej płaszczyźnie. Grafika wykonana będzie w 3D, a kamera umieszczona za statkiem, ale jednostka nie będzie w stanie poruszać się w górę, ani dół. Poza tym otrzymamy klasycznego kosmicznego sandboksa, z ogromną galaktyką, setkami misji i pełną swobodą wyboru kariery.
Gra zmierza na iOS i pecety, a premiera planowana jest na czwarty kwartał tego roku.