Najlepsze atuty na start w Kingdom Come 2 mogą być nieoczywiste. Przeglądając listę ponad 250, warto o nich pamiętać
W co najlepiej zainwestować jako Henryk? Sprawdzamy, które atuty będą najbardziej przydatne na początku przygody po średniowiecznych Czechach.

Intrygi polityczne w Kingdom Come: Deliverance 2 oraz walka o większe dobro (tudzież do pewnego momentu zemstę) wymagają rozbudowania możliwie jak najbardziej przydatnych cech u naszego bohatera. Pod tym względem Warhorse Studios nie próżnowało, oferując graczowi dokładnie 276 możliwych do rozbudowania atutów. Łatwo się w tych liczbach pogubić, dlatego dziś przytoczymy te najbardziej przydatne – przynajmniej na początku czeskiej opowieści.
Więcej pomocnych informacji znajdziecie w naszym poradniku:
Które atuty w KCD2 są najbardziej przydatne? Pozory mogą mylić
Dostępne w KCD2 atuty możemy podzielić na trzy kategorie: atrybuty, umiejętności oraz walkę. Atrybuty odnoszą się do najbardziej podstawowych statystyk oraz postaci Henryka samego w sobie. Umiejętności oferują zestaw modyfikatorów związany z czynnościami, które możemy wykonywać w świecie gry, podczas gdy walka – co oczywiste – dotyczy starć z przeciwnikami różnego sortu. Im częściej korzystamy z danego atutu, tym wyższy jest jego poziom.
Biorąc pod uwagę asortyment zaoferowany przez twórców, Henryka możemy zbudować na setki różnych sposobów. Prawdziwe pytanie brzmi jednak: które z tych wszystkich perków są najbardziej przydatne? Wbrew pozorom nie wszystkie są takie oczywiste.
Dzieci kwiaty (Umiejętności, Przetrwanie, Poziom 8)
Zielarstwo to jeden z najszybszych sposobów na zarobek w pierwszej połowie gry, dlaczego więc by na tym nie skorzystać? Posiadając atut „Dzieci kwiaty” automatycznie otrzymujemy 2 punkty charyzmy, jeżeli Henryk posiada w swoim ekwipunku więcej niż 30 ziół. KCD2, jako wyjątkowo realistyczne RPG, posiada system psucia się pożywienia i roślin, dlatego warto zaopatrzyć się w wariant suszony.

Sztuki wyzwolone (Umiejętności, Wiedza, Poziom 10)
KCD2 to wymagająca gra, która co jakiś czas stawia przed graczem wyzwanie w postaci testu umiejętności. Każda opcja dialogowa posiada określony poziom trudności, a jak głosi popularne w Polsce przysłowie – przezorny zawsze ubezpieczony. Atut „Sztuki wyzwolone” pozwala sprawdzić trudność testu w dialogach, dzięki czemu każde ryzyko podejmiemy – jeśli tylko tego chcemy – w stu procentach świadomie.

Silny jak byk (Atrybuty, Siła, Poziom 12)
Jak to bywa w grach z gatunku RPG, podnoszenie leżących po drodze przedmiotów to jedna z najbardziej kuszących czynności, choć niekoniecznie jest ona przyjazna dla ciężaru naszej sakwy. Nikt, włączając w to fikcyjne postacie nie lubi się zbytnio natargać, dlatego atrybut „Silny jak byk” przyda się w zwiększeniu udźwigu o aż 20 funtów. Tyle powinno wystarczyć… przynajmniej na jakiś czas.

Miłośnik nocy (Atrybuty, Poziom główny, Poziom 12)
Podróżowanie przez średniowieczne Czechy po zmroku bywa niebezpieczne, jednak nie każdy chce marnować cenne godziny na sen. Atrybut „Miłośnik nocy” pozwoli wam przeobrazić Henryka w prawdziwego nocnego marka, zapewniając mu premię +2 do siły, zręczności i witalności po zachodzie słońca. Co więcej, otrzymamy także premię +3 do skradania się – w sam raz jeżeli nie przepadacie za otwartą walką.

Asceta (Atrybuty, Witalność, Poziom 6)
Najedzony protagonista to szczęśliwy protagonista, choć ciężko zadbać o tę konkretną potrzebę, kiedy znajdujemy się w sinej dali czeskiego pola. Daleko wam do najbliższej oberży? Dla Henryka to może być dobry moment, by przejść na ascezę. Dzięki temu atrybutowy nasycenie będzie maleć o 30 procent wolniej, zmniejszając poziom głodu w krytycznych momentach. Przy okazji zaoszczędzimy na wydanych w karczmie groszach.

Pomocna dłoń (Umiejętności, Rzemiosło, Poziom 8)
Będąc w ciągłym ferworze walki nic dziwnego, że sprzęt Henryka wyjątkowo szybko się zużywa – kto by jednak miał na to wszystko pieniądze, zwłaszcza na samym początku gry? Na szczęście nasz bohater wie jak się targować. Inwestując w atut „Pomocna dłoń”, naprawy u rzemieślników zapewnią nam zniżkę o 20 procent. Zsumujcie sobie wydatki pod koniec gry i sprawdźcie, ile groszy w ten sposób zaoszczędzicie.
