Najlepiej sprzedające się gry w USA od 1995 roku
Organizacja NPD pokusiła się o sporządzenie listy najlepiej sprzedających się gier konsolowych na amerykańskim rynku od 1995 roku (rozpoczęcie działalności NPD). Notowanie zostało zdominowane przez produkcje firmy Nintendo oraz kolejne odsłony marki Call of Duty.
Organizacja NPD pokusiła się o sporządzenie listy najlepiej sprzedających się gier konsolowych na amerykańskim rynku od 1995 roku (rozpoczęcie działalności NPD). Notowanie zostało zdominowane przez produkcje firmy Nintendo oraz kolejne odsłony marki Call of Duty.
Już na samym początku warto odnotować, że lista została przygotowana bez podziału na poszczególne platformy. Jeżeli dana gra została wydana np. na dwie lub więcej konsol, to autorzy zestawienia łączyli jej sprzedaż i dopiero na tej podstawie zamieszczali w notowaniu. Nie ujęto w nim także sprzedaży pecetowych wersji gier.
Wii Play
Z tego też względu rezultat trzech produkcji Nintendo – Wii Play, Wii Fit oraz Mario Kart Wii wydanych wyłącznie na Wii – jest jeszcze bardziej imponujący. Z drugiej strony wszystkie trzy pozycje trafiły na rynek w zestawie z akcesoriami, co z pewnością wpłynęło na wzrost ich popularności (w przypadku Wii Play swoje zrobiła również cena, od pewnego momentu na poziomie 9,99 dolarów). Były to odpowiednio dodatkowy Wiimote, Balance Board oraz Wii Wheel.
Widać również, że autorzy zestawienia zrezygnowali z wzięcia pod uwagę zestawu Wii Sports – najlepiej sprzedającej się gry w historii rynku elektronicznej rozrywki. Powodem był zapewne fakt, że większość egzemplarzy nabytych przez graczy była dołączona do konsoli Wii.
Na pierwszym miejscu listy uplasowało się Wii Play, które wyprzedziło Guitar Hero III: Legends of Rock oraz Grand Theft Auto: San Andreas.
- Wii Play
- Guitar Hero III: Legends of Rock
- Grand Theft Auto: San Andreas
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Wii Fit
- Mario Kart Wii
- Call of Duty 4: Modern Warfare
- Madden NFL '07
- Call of Duty: World at War
- Namco Museum
Przy okazji NPD ujawniło, że najbardziej dochodową, nową marką 2009 roku w Stanach Zjednoczonych i w Europie było muzyczne DJ Hero (X360, PS3, Wii, PS2). Przyczynił się do tego w szczególności fakt, że podstawowa edycja gry kosztowała w Stanach Zjednoczonych około 100 dolarów, przy czym wersję kolekcjonerską Renegade można było dostać za blisko 200 dolarów. Miano najszybciej sprzedającej się nowej marki osiągnęło z kolei Borderlands, które w siedem tygodni zakupiło 2 miliony posiadaczy X360 i PS3.