Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2013, 07:20

autor: Adrian Werner

Nadchodzi duchowy spadkobierca plastelinowej przygodówki The Neverhood

Twórcy kultowej przygodówki The Neverhood rozpoczeli prace nad jej duchowym spadkobiercą. Tak jak pierwowzór gra zaoferuje plastelinową grafikę i animację wykonaną metodą poklatkową.

Nadchodzi duchowy spadkobierca plastelinowej przygodówki The Neverhood   - ilustracja #1

Wydane w 1996 roku The Neverhood pozostaje jedną z najbardziej nietypowych przygodówek w historii. Do jej plastelinowego świata mieliśmy okazję powrócić dwa lata później w grze Skullmonkeys, ale była to przeznaczona jedynie na konsole platformówka. Od tego czasu twórcy pozostawali w stanie lekkiego letargu. Wkrótce ulegnie to jednak zmianie. Twórca The Neverhood (jak również ojciec cyklu Earthworm Jim) Dough TenNapel ogłosił, że pracuje nad nową przygodówką.

Produkcja zmierza na pecety i jej grafika wykorzysta plastelinowe modele oraz animację poklatkową. Nie będzie to bezpośrednia kontynuacja The Neverhood, gdyż TenNapel nie posiada praw do tej marki, a pieniądze potrzebne na jej odkupienie woli wydać na produkcję samej gry.

Nowa produkcja powinna jednak usatysfakcjonować fanów. Poza TenNapelem w projekt zaangażowanych jest również wiele innych osób odpowiedzialnych za The Neverhood, w tym animator Michael Dietz oraz grafik Edward Shofield. Muzykę skomponuje oczywiście Terry Taylor, czyli artysta, który dał nam niezapomnianego soundtracka do The Neverhood.

Obecnie projekt jest na bardzo wczesnym stadium produkcji, więc autorzy nie są jeszcze gotowi podzielić się żadnymi konkretami. Zapytali za to fanów, co ci chcieliby zobaczyć w duchowym spadkobiercy The Neverhood i sporo z ich sugestii ma szanse zostać wcielonych w życie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej