Prison Architect 2 z datą premiery i trailerem. Paradox zapowiedział wyczekiwaną strategię [Aktualizacja]
Firma Paradox Interactive oficjalnie zapowiedziała grę Prison Architect 2. Pierwszy zwiastun ujawnił jej nieodległą datę premiery.
Aktualizacja
Zgodnie z oczekiwaniami firma Paradox Interactive zapowiedziała dziś grę Prison Architect 2. Poniżej możecie zobaczyć jej pierwszy trailer. Co ciekawe, od premiery sequela dzielą nas raptem dwa miesiące. Tytuł ukaże się 26 marca 2024 roku na PC (Steam). Można już składać nań zamówienia przedpremierowe. Standardowa wersja gry kosztuje 184,99 zł, a oferująca kilka dodatkowych atrakcji Warden's Edition – 231,99 zł.
Oryginalna wiadomość [13.01.2024 r.]
Wszystko wskazuje na to, że firma Paradox Interactive lada moment zapowie Prison Architect 2, czyli kontynuację przebojowej strategii o zarządzaniu więzieniem. Na oficjalnym koncie marki w serwisie X opublikowano następującą wiadomość:
Minęło dziewięć miesięcy, odkąd zamknęliśmy pewien rozdział aktualizacją Sunset Update.
Uważamy, że najwyższy czas rozpocząć nowy rozdział, a Wy?
Dołącz do nas 16 stycznia.
Sunset Update to aktualizacja do Prison Architect, która ukazała się w maju ubiegłego roku. Zapowiadana była jako ostatni duży patch do tej gry. W jej zwiastunie, na samym końcu, jeden z dwuwymiarowych więźniów przeobraża się w postać 3D (screen z tej sceny otwiera ten artykuł). Fani uznali, że w taki sposób twórcy teasują sequel, który zaoferuje trójwymiarową grafikę.
Niektórzy gracze mogą zastanawiać się, czy Paradox nie zamierza po prostu wznowić rozwoju pierwszego Prison Architect, ale raczej na pewno chodzi tutaj o zapowiedź drugiej części. W ubiegłym roku sequel pojawił się bowiem w bazie danych koreańskiej agencji ratingowej, która zwykle jest bardzo dobrym źródłem informacji o niezapowiedzianych jeszcze oficjalnie projektach. Wszystko to sprawia, że jesteśmy praktycznie pewni, że 16 stycznia firma Paradox Interactive zapowie Prison Architect 2.
Przypomnijmy, że wersja alfa pierwszego Prison Architect trafiła do sprzedaży na PC w 2012 roku, a trzy lata później zadebiutowało pełne wydanie. Z czasem gra została również przeniesiona na Xboxa 360, PlayStation 4, Nintendo Switch i Xboxa One, jak również na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Produkcję opracowało studio Introversion Software, które w 2019 roku sprzedało prawa do marki firmie Paradox. Od tego momentu dalszym jej rozwojem zajmuje się zespół Double Eleven.