Na co komu remake Wiedźmina 1, skoro mamy Wyzimę w Dzikim Gonie. Stolica Temerii błyskawicznie trafiła do „trójki” dzięki REDkitowi
Ledwie wczoraj CD Projekt Red udostępnił oficjalne narzędzia moderskie do Wiedźmina 3, a już jeden z twórców zdążył przenieść stolicę Temerii z „jedynki” do Dzikiego Gonu.
Raptem wczoraj studio CD Projekt Red – niejako świętując 9. rocznicę debiutu Dzikiego Gonu – udostępniło narzędzia moderskie REDkit do Wiedźmina 3, a społeczność graczy już zdołała stworzyć prawdziwe cuda – do czego zresztą zachęcali sami twórcy w serwisie X.
Na szczególną uwagę zasługuje projekt modera znanego jako AngryCatster, który przeniósł do trzeciego Wiedźmina stolicę Temerii, Wyzimę – i to taką, jaką mieliśmy okazję zwiedzić, ogrywając „jedynkę” z 2007 roku. Ta wersja Wyzimy, choć pozbawiona mieszkańców, jest o tyle ciekawa, że nie ma w niej uciążliwych ekranów ładowania. Z drugiej jednak strony trzeba przyznać, że parę niedociągnięć wciąż jest obecnych. Zresztą zobaczcie sami.
Miasto będące głównym miejscem akcji Wiedźmina przeniesione zostało do Dzikiego Gonu w skali 1:1 i prezentuje się nad wyraz dobrze, oczywiście biorąc pod uwagę ograniczony czas jego powstawania, a w zasadzie „przenoszenia”.
Ta niewielka próbka świadczy o wielkich możliwościach narzędzi REDkit, które z pewnością ułatwią, a nade wszystko przyśpieszą pracę moderów, co przełoży się z kolei na więcej niesamowitych projektów. Kto wie, może fani pokuszą się o własny remake pierwszego Wiedźmina na silniku „trójki” – być może zdołają nawet ubiec studio Fool’s Theory, patrząc na błyskawiczne tempo, w jakim powstają co niektóre mody.
Pewne natomiast jest to, że świat Wiedźmina 3 dostał kolejne życie dzięki REDkitowi. Ja osobiście, nie mogę doczekać się nowych historii z uniwersum, jakie zaserwują nam fani twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Projekt w stylu Pożegnania Białego Wilka na silniku „trójki” byłby czymś rewalacyjnym, nieprawdaż?