autor: Daniel Kazek
Mythic Entertainment w rękach Electronic Arts
Jeden z gigantów branży, koncern Electronic Arts, poinformował wczoraj o przejęciu amerykańskiego studia Mythic Entertainment. Developer występować będzie pod szyldem EA Mythic i skoncentruje się na tym, co potrafi robić najlepiej, czyli produkcji gier z gatunku MMOcRPG.
Jeden z gigantów branży, koncern Electronic Arts, poinformował wczoraj o przejęciu amerykańskiego studia Mythic Entertainment. Developer występować będzie pod szyldem EA Mythic i skoncentruje się na tym, co potrafi robić najlepiej, czyli produkcji gier z gatunku MMOcRPG.
Sfinalizowanie transakcji, o której kilka miesięcy temu mówiło się w charakterze pogłoski, nastąpi w drugim kwartale roku fiskalnego, między lipcem a wrześniem. Mark Jacobs i Rob Denton, jako główni założyciele niezależnego dotychczas producenta, dostaną posadę wiceprezesów w EA Mythic. Gwarancję pracy otrzymali także wszyscy z prawie dwustuosobowej załogi.
Mythic Entertainment narodził się w 1995 roku jako Interworld Productions. Obowiązującą do niedawna nazwę, firma zatwierdziła dwa lata później. W świadomości graczy, studio zapisało się opracowaniem m.in. pod koniec lat dziewięćdziesiątych Aliens Online, czy też już zdecydowanie bardziej rozpoznawalnego Dark Age of Camelot.
Obecnie programiści rodem z Wirginii pracują w pocie czoła nad Warhammer Online: Age of Reckoning - wielce oczekiwanym massive multiplayer online na licencji Games Workshop. Gra do tej pory nie miała swojego wydawcy, ale jak widać, przemyślane posunięcie EA rozwiązało ten problem. Posiadaczom Xboxa 360 przypominamy, że tego typu wydanie popularnego uniwersum, najprawdopodobniej zadomowi się także i na tej platformie, co mogły sugerować wydarzenia podczas tegorocznych targów E3.