Mroczną polską strzelankę czeka jeszcze masa zmian przed oficjalną premierą. Twórcy Witchfire przedstawili ambitną „mapę drogową”
Polskie Witchfire od studia The Astronauts zadebiutowało na Steam. Strzelanka otrzymała również sporą aktualizację o nazwie The High Stakes. W kolejnych update'ach czeka ją zaś cała masa nowości.
Aktualizacja #2 (26 września, godz. 23:25)
Studio The Astronauts opublikowało dziś tzw. „mapę drogową”, prezentującą plan dalszego rozwoju Witchfire w ramach wczesnego dostępu. Dowiadujemy się z niej, że w październiku czekają nas ostatnie elementy i poprawki przewidziane dla update’u „High Stakes”. W grudniu powinna się pojawić kolejna duża aktualizacja, która przyniesie nowy region – największy z dotychczasowych. Ostatni obszar ma zostać dodany w połowie 2025 r., natomiast w ostatnich jego miesiącach planowo zadebiutuje wersja 1.0 Witchfire. Zaoferuje ona m.in. system alchemii, bronie do walki w zwarciu, powtarzalne oraz jednorazowe misje, a także ulepszenia istniejących mechanik, nowych bossów, „zwykłych” przeciwników, zaklęcia etc.
Aktualizacja #1 (24 września, godz. 8:52)
Pierwszy dzień na Steamie Witchfire zamknęło z peakiem na poziomie 1743 osób bawiących się jednocześnie i odbiorem na poziomie 93% pozytywnych ocen (via SteamDB). Gra trafiła również do TOP 10 globalnych i lokalnych bestsellerów platformy Valve.
Oryginalna wiadomość (23 września, godz. 21:11)
Witchfire ponad rok po premierze we wczesnym dostępie w Epic Game Store trafiło też do Steam Early Access. W dniu debiutu na platformie firmy Valve produkcja polskiego studia The Astronauts otrzymała nowy patch oraz została objęta promocją.
Witchfire jest dostępne na Steam
Choć twórcy pierwotnie planowali wypuścić omawianego FPS-a na Steamie dopiero w listopadzie lub grudniu 2024 roku, to ze względu na „zbyt napięty kalendarz premier” zdecydowali się ostatecznie uczynić to we wrześniu. Gracze, którzy postanowią kupić wciąż niekompletny tytuł, w ramach powitalnego bonusu dostaną pistolet Striga, znany z gry Painkiller od studia People Can Fly, którego założyciele stoją również za The Astronauts.
Jak na razie w grze bawi się jednocześnie 1333 graczy, co jest obecnym rekordem strzelanki na Steamie. Prawdopodobnie w kolejnych dniach liczba ta znacząco wzrośnie. Warto również podkreślić, że użytkownicy wystawili produkcji pierwsze 10 recenzji – są one „w większości pozytywne”. Niektóre osoby chwalą gameplay, porównując go do tego z Dooma, lecz zaznaczając, że w przypadku polskiego FPS-a rozgrywka jest nieco wolniejsza.
Do 7 października 2024 r. za Witchfire zapłacimy na Steamie 143,99 zł. Po tym czasie cena powróci do standardowej kwoty 159,99 zł. Gra nie oferuje polskiej wersji językowej (prawdopodobnie zmieni się to po premierze wersji 1.0).
Witchfire – szczegóły patcha The High Stakes
Od debiutu we wczesnym dostępie twórcy wypuścili trzy duże aktualizacje do Witchfire: „The Ghost Galleon”, „The Wailing Tower” i najnowszą – „High Stakes”. Część nowości, jakie wprowadziła ta ostatnia, znajdziecie poniżej. Kompletną listę zmian możecie zaś sprawdzić na stronie dewelopera.
- Na wyspie pojawiło się tzw. Witch Vault, gdzie gracz zmierzy się z rozmaitymi wyzwaniami. Jest to prawdopodobnie pierwsza „krypta”, na którą nowi gracze natkną się podczas zabawy.
- Wprowadzono spore zmiany do systemu wytrzymałości. Teraz ma być łatwiej odzyskać pełną staminę i skupienie, zabijając przeciwników.
- Poprawiono widoczność. Od teraz grafika nie będzie już „zamglona”.
- Zarówno na Steamie, jak i w EGS wprowadzono osiągnięcia. Wersja gry dostępna na platformie firmy Valve otrzymała też własne „bajery”, takie jak odznaki, karty oraz emotki.
Studio The Astronauts planuje wypuścić pełną wersję Witchfire do końca 2025 roku. Jeszcze nie wiemy, czy gra ukaże się wyłącznie na PC. Być może zostanie wydana również na konsole, ale na razie oficjalnie tego nie potwierdzono.