Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?
Użytkownik forum Resetera FluffyQuack podzielił się swoimi wrażeniami z sesji z pecetowym wydaniem Monster Hunter: World. Internauta miał okazję przetestować grę na komputerze z kartą GeForce GTX 1080, jednak nawet to nie wystarczyło do uzyskania stabilnych 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w 1440p.
Dwa tygodnie temu informowaliśmy o dacie premiery i wymaganiach sprzętowych Monster Hunter: World. Ogłoszeniu towarzyszyła wiadomość, że nowa odsłona popularnej serii zaoferuje identyczną oprawę wizualną, co edycje konsolowe, co dla niektórych było rozczarowaniem. Ostatnie doniesienia raczej nie poprawią im nastroju. Użytkownik forum Resetera o pseudonimie FluffyQuack miał okazję zapoznać się z pecetową edycją gry i otrzymał pozwolenie od Capcomu na podzielenie się swoimi wrażeniami w sieci. Internauta udostępnił garść wysokiej rozdzielczości screenów oraz poinformował o możliwości wyłączenia ograniczeń animacji (gra pozwala na ustawienie blokady 30 lub 60 klatek na sekundę, ale wspiera też wyższą liczbę FPS-ów). Problem w tym, że przy najwyższych ustawieniach i rozdzielczości 1440P Monster Hunter: World nie działa w stabilnych 60 klatkach na sekundę – nawet na karcie GeForce GTX 1080.
Nawet bardzo wydajny pecet ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę przy najwyżzych ustawieniach.
Zapewne pierwszym odruchem dla wielu będzie posądzenie o ten wynik słabego procesora, jednak trudno za taki uznać posiadany przez FluffyQuacka Intel i7-4790K, do tego wsparty przez 16 GB pamięci RAM. Nie ma więc wątpliwości, że wina leży po stronie gry. Użytkownik wspomniał też o ustawieniu „Volume Rendering Quality” – po jego wyłączeniu jakość animacji w głównej lokacji wzrastała z 45-60 klatek na sekundę do 65-100 FPS-ów. Dlatego FluffyQuack zaleca natychmiastowe zrezygnowanie z tej opcji, zwłaszcza że jej wpływ na wygląd gry jest dyskusyjny. Wypada dodać, że problemy z wydajnością nie dotyczą wyłącznie maksymalnych ustawień – różnica między minimalną liczbą klatek na sekundę na wysokich a średnich detalach wynosiła zaledwie 5 FPS-ów.
Oczywiście nie można wykluczyć, że Capcom wciąż nie zakończył optymalizacji gry. Z pewnością cieszy wiadomość o możliwości uzyskania 60 i więcej FPS-ów (co wcale nie jest częste w przypadku portów z konsol). Nasuwa się tylko pytanie, ile osób będzie w stanie cieszyć się tym na wyższych ustawieniach. Monster Hunter: World zadebiutuje na PC 9 sierpnia.
- Oficjalna strona gry Monster Hunter: World
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Monster Hunter: World – poradnik do gry