Monster Hunter World opóźniony na PC, by zapewnić odpowiednią optymalizację
W rozmowie z serwisem Glixel twórcy Monster Hunter World wyjaśnili, że powodem opóźnienia tytułu na PC jest brak doświadczenia zespołu w tworzeniu gier na tę platformę oraz chęć jak najlepszej optymalizacji produkcji.
Zapowiedziana podczas tegorocznych targów E3 gra Monster Hunter World nie ma jeszcze dokładnej daty premiery – wiemy jedynie, że trafi na sklepowe półki na początku 2018 roku – ale deweloperzy już ostrzegli, że gracze na PC poczekają na nią nieco dłużej. W rozmowie z serwisem Glixel producent Ryozo Tsujimoto wyjaśnił przyczyny takiej decyzji. Nie ma niespodzianki – powodem jest brak doświadczenia w tworzeniu gier na komputery oraz chęć jak najlepszego zoptymalizowania tytułu.
Jest to pierwsza pełnoprawna część serii, która oprócz konsol trafi na PC, i firma Capcom chce zapewnić, by kwestie technologiczne nie zepsuły tego debiutu. „Musimy być pewni, że poświęciliśmy odpowiednio dużo czasu na zoptymalizowanie gry na PC” - stwierdził Tsjuimoto. „Oczywiście główny zespół z Osaki, tworzący cykl Monster Hunter, nie produkował wcześniej zbyt wielu gier na komputery, ale jesteśmy gotowi wydłużyć prace, by dostarczyć wszystkim świetne doświadczenie”. Zadanie to powinien ułatwić fakt, że Monster Hunter World jest tworzony przy użyciu autorskiego silnika Capcomu MT Framework, który był już wykorzystywany przy produkcjach na PC, np. w Resident Evil 6 czy Dragon’s Dogma, i radził sobie całkiem nieźle.