Monster Hunter World na PC ze znacznie krótszymi loadingami niż na PS4
Wyczekiwana pecetowa wersja Monster Hunter: World będzie wymagała mocnego procesora. Na pocieszenie pozostaje to, że zaoferuje dużo szybsze wczytywanie danych w porównaniu z wersją na PlayStation 4.
Za niecałe dwa tygodnie ukaże się pecetowa wersja Monster Hunter: World. Niepokój graczy wzbudziły stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe gry, zwłaszcza jeśli chodzi o procesor. Wyjaśnić sytuację spróbował William Yagi-Bacon, pełniący w firmie Capcom funkcję wiceszefa do spraw platform cyfrowych i marketingu.
Wytłumaczył on, że aby uniknąć doczytywania danych w trakcie aktywnej rozgrywki silnik ładuje całą mapę do pamięci i monitoruje wszystkie interakcje między potworami, statusy postaci, zmiany w otoczeniu i obiektach, kalkulacje wykrywania kolizji i silnika fizycznego oraz masę innych elementów. Wszystko to mocno obciąża system, chociaż William Yagi-Bacon podkreśla, że sam silnik jest dobrze zoptymalizowany.
Silnik działa generalnie tak samo na wszystkich platformach, ale sposób jego opracowania przynosi szczególnie dobre efekty na PC, zwłaszcza jeśli chodzi o minimalizowania czasu ładowania przy przenoszeniu się z huba na mapę. Jeden z fanów z forum ResetEra opracował porównania między wersją pecetową a wydaniem na PlayStation 4, zarówno na dyskach mechanicznych, jak i SSD. Edycja komputerowa wypadła w tym starciu znacznie lepiej i wynika to właśnie ze sposobu w jaki na PC gra zarządza danymi.
Ładowanie: | PC z dyskiem HDD | PS4 z dyskiem HDD | PC z dyskiem SDD | PS4 z dyskiem SDD |
Z ekranu tytułowego do huba | 12,5 sek. | 60 sek. | 6 sek. | 18 sek. |
Z huba do mapy Ancient Forest | 15.5 sek. | 61 sek. | 7 sek. | 17 sek. |
Z mapy Ancient Forest do huba | 2 sek. | 35 sek. | 2 sek. | 9 sek. |
Wytłumaczenie wysokich wymagań odnośnie procesora ma więc sens, choć należy pamiętać, że produkcja generalnie jest bardzo wymagająca. Kilka dni temu pisaliśmy, że na maksymalnych ustawieniach gra ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p na komputerze z procesorem Intel i7-4790K, 16 GB pamięci RAM i kartą GeForce GTX 1080. Problemy z wydajnością wydają się być jednak powodowane głównie przez opcję „Volume Rendering Quality”. Nie ma ona szczególnie dużego wpływu na jakość wizualną, a po jej wyłączeniu płynność animacji w głównej lokacji wzrastała z 45-60 klatek na sekundę do 65-100 FPS-ów.
Jak będzie naprawdę z wydajnością pecetowego Monster Hunter: World przekonamy się już niedługo. Wersja pecetowa zadebiutuje bowiem 9 sierpnia. Data ta dotyczy tylko dystrybucji cyfrowej. Na wydanie pudełkowe w Polsce poczekamy do 3 września.
- Oficjalna strona internetowa gry Monster Hunter: World
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Monster Hunter World - poradnik do gry