Monster Hunter World - chęć lepszego dopracowania powodem opóźnienia wersji PC
Twórcy Monster Hunter World poinformowali, że opóźnienie wersji pecetowej względem wydań konsolowych wynika tylko z chęci lepszego dopracowania projektu. Deweloperzy mają mało doświadczenia w tworzeniu na PC, a zespół nie jest wystarczająco duży, aby umożliwić jednoczesną premierę na wszystkich trzech platformach.
Jedną z najciekawszych gier zapowiedzianych podczas tegorocznej edycji targów E3 okazało się Monster Hunter World, miedzy innymi dlatego, że będzie to pierwsza tradycyjna odsłona serii, która trafi na pecety. Twórcy ostrzegli jednak, że wydanie na PC ukaże się później niż konsolowe. W wywiadzie dla serwisu VG247 stojący na czele projektu Ryozo Tsujimoto oraz Yuya Tokuda wyjaśnili dokładnie powody takiego stanu rzeczy.
Stwierdzili, że opóźnienie wersji pecetowej wynika wyłącznie z faktu, że moce przerobowe studia są ograniczone. Jest to tym większy problem, że po raz pierwszy w historii serii gra ma zadebiutować równocześnie na całym świecie. Dodatkowo nad wydaniem na PC pracuje dokładnie ten sam zespół, co nad edycjami konsolowymi. Deweloper nie ma dużego doświadczenia z tworzeniem produkcji na komputery, dlatego potrzebuje trochę więcej czasu, aby zapewnić odpowiednią jakość.
- Deweloper gry: Capcom
- Wydawca: Capcom
- Gatunek: RPG akcji
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 2018 r.
Twórcy podkreślają, że przede wszystkim chodzi tu o różnorodność konfiguracji, jakimi dysponują gracze pecetowi, gdyż chcą, aby Monster Hunter World zarówno działało dobrze na średnio potężnych pecetach, jak i było w stanie zadowolić użytkowników z najlepszym możliwym sprzętem.
W wywiadzie znalazło się jeszcze kilka innych ciekawych informacji. Autorzy potwierdzili, że Monster Hunter World jest następną główną odsłoną cyklu, w praktyce pełniąc rolę Monster Hunter 5, a nie produkcją poboczną. Ponadto twórcy chcą ułatwić współpracę w multiplayerze. Jeśli napotkany potwór okaże się zbyt dużym wyzwaniem, będziemy mogli wystrzelić flarę pełniącą rolę sygnału SOS. Informację o tym otrzymają wszyscy na serwerze i jeśli zdecydują się pomóc, to zostaną przeniesieni do miejsca akcji.
Przypomnijmy, że Monster Hunter World zmierza na Xboksa One, PlayStation 4 i PC. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.