Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 czerwca 2017, 09:20

autor: Adrian Werner

Monster Hunter World - chęć lepszego dopracowania powodem opóźnienia wersji PC

Twórcy Monster Hunter World poinformowali, że opóźnienie wersji pecetowej względem wydań konsolowych wynika tylko z chęci lepszego dopracowania projektu. Deweloperzy mają mało doświadczenia w tworzeniu na PC, a zespół nie jest wystarczająco duży, aby umożliwić jednoczesną premierę na wszystkich trzech platformach.

Mamy nadzieję, że opóźnienie wersji pecetowej zaowocuje lepszą jakością tego wydania. - Monster Hunter World - chęć lepszego dopracowania powodem opóźnienia wersji PC - wiadomość - 2017-06-30
Mamy nadzieję, że opóźnienie wersji pecetowej zaowocuje lepszą jakością tego wydania.

Jedną z najciekawszych gier zapowiedzianych podczas tegorocznej edycji targów E3 okazało się Monster Hunter World, miedzy innymi dlatego, że będzie to pierwsza tradycyjna odsłona serii, która trafi na pecety. Twórcy ostrzegli jednak, że wydanie na PC ukaże się później niż konsolowe. W wywiadzie dla serwisu VG247 stojący na czele projektu Ryozo Tsujimoto oraz Yuya Tokuda wyjaśnili dokładnie powody takiego stanu rzeczy.

Stwierdzili, że opóźnienie wersji pecetowej wynika wyłącznie z faktu, że moce przerobowe studia są ograniczone. Jest to tym większy problem, że po raz pierwszy w historii serii gra ma zadebiutować równocześnie na całym świecie. Dodatkowo nad wydaniem na PC pracuje dokładnie ten sam zespół, co nad edycjami konsolowymi. Deweloper nie ma dużego doświadczenia z tworzeniem produkcji na komputery, dlatego potrzebuje trochę więcej czasu, aby zapewnić odpowiednią jakość.

MONSTER HUNTER WORLD W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Capcom
  2. Wydawca: Capcom
  3. Gatunek: RPG akcji
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 2018 r.

Twórcy podkreślają, że przede wszystkim chodzi tu o różnorodność konfiguracji, jakimi dysponują gracze pecetowi, gdyż chcą, aby Monster Hunter World zarówno działało dobrze na średnio potężnych pecetach, jak i było w stanie zadowolić użytkowników z najlepszym możliwym sprzętem.

W wywiadzie znalazło się jeszcze kilka innych ciekawych informacji. Autorzy potwierdzili, że Monster Hunter World jest następną główną odsłoną cyklu, w praktyce pełniąc rolę Monster Hunter 5, a nie produkcją poboczną. Ponadto twórcy chcą ułatwić współpracę w multiplayerze. Jeśli napotkany potwór okaże się zbyt dużym wyzwaniem, będziemy mogli wystrzelić flarę pełniącą rolę sygnału SOS. Informację o tym otrzymają wszyscy na serwerze i jeśli zdecydują się pomóc, to zostaną przeniesieni do miejsca akcji.

Przypomnijmy, że Monster Hunter World zmierza na Xboksa One, PlayStation 4 i PC. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

  1. Oficjalna strona serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej