Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2024, 09:52

autor: Adrian Werner

Mocne, ale szczere wyznanie ukraińskich twórców STALKER 2. „Nie możemy oznajmić graczom, że połowa zespołu codziennie nie ma prądu, tydzień po tygodniu”

Twórcy S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl opowiedzieli o trudnym cyklu deweloperskim gry oraz o tym, jak na niego wpłynęła wojna.

Źródło fot. GSC Game World.
i

Redaktorzy serwisu IGN mieli ostatnio okazję porozmawiać z prezesem studia GSC Game World. Jewgien Grigorowicz opowiedział im o trudnym cyklu deweloperskim gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Przyznał on, że produkcja ta nie zadebiutowała w idealnym stanie technicznym. Jak tłumaczy, GSC Game World to niezależne studio, które nie może polegać na wsparciu dużych wydawców. Oczywiście w tym wypadku pracę mocno utrudniła również wojna w Ukrainie. Twórcy nie chcą jednak wykorzystywać tego jako wymówki, bo uważają, że graczy, którzy wydali swoje pieniądze na grę, często może to nie obchodzić. Jak stwierdziła reżyserka kreatywna projektu Maria Grigorowicz:

Nie możemy oznajmić graczom, że połowa zespołu codziennie nie ma prądu, tydzień po tygodniu. Że niektórzy z naszych ludzi nie mogą spać w nocy z powodu dronów, z powodu pocisków. I dzieje się to codziennie. A jak ludzie mogą w ogóle przeżyć, kiedy nie mogą spać?. Na przykład teraz wielu naszych ludzi ma problemy z ogrzewaniem swoich mieszkań, bo jest bardzo zimno, a Rosja atakuje infrastrukturę energetyczną. […] Ale to jest branża gier i nie możemy się tym tłumaczyć.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Niemniej twórcy mają nadzieje, że gracze, którzy obejrzą film dokumentalny War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2, zrozumieją, jak trudny cykl produkcyjny stoi za grą i dzięki temu wykażą się wyrozumiałością.

Pomimo obaw deweloperów, społeczność nie ukarała ich za stan techniczny produkcji. Dość powiedzieć, iż sprzedała się ona w ponad milionie egzemplarzy w raptem dwa dni od premiery. Z kolei na Steamie gra jest chwalona w 84% recenzji użytkowników, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór projektu. Twórcy spodziewali się znacznie gorszego wyniku. Grigorowicz chce jednak kontynuować ulepszanie tytułu, bo jego celem jest, aby w przyszłości S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl miał przynajmniej 90% pozytywnych recenzji na Steamie.

Przypomnijmy, że gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. W momencie premiery produkcja trafiła także do abonamentu PC Game Pass / Game Pass Ultimate.

  1. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl na Steamie
  2. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
  3. S.T.A.L.K.E.R. 2 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej