Mobilny PUBG opuszcza granice Chin
W kanadyjskim sklepie Google Play pojawiła się w ramach tzw. soft-launchu mobilna wersja Playerunknown's Battlegrounds. Rozwiały się tym samym wszelkie wątpliwości dotyczące kwestii, czy tytuł ten (a w każdym razie jedna z dwóch jego wersji) kiedykolwiek wyjdzie poza rynek chiński.
Ostatnie tygodnie obfitowały w istotne informacje dla wszystkich fanów sieciowych strzelanek opartych o tryb battle royale, którzy marzyli, by móc zagrać w swoje ulubione tytuły w każdym miejscu na świecie (rzecz jasna pod warunkiem, że jest w nim dostęp do Internetu). Studio Epic Games zapowiedziało mobilną wersję Fortnite: Battle Royale, wkrótce potem dowiedzieliśmy się o powstawaniu jej chińskiej podróbki. Nie próżnowała również firma Tencent, która zajmuje się wydawaniem dwóch wersji bijącego rekordy popularności Playerunknown's Battlegrounds, przeznaczonych na smartfony i tablety. W ubiegłym miesiącu wypuściła ona oba te tytuły, PUBG Mobile: Army Attack i PUBG Mobile: Battlefield (różniące się jedynie szczegółami), na rynek chiński. Wzbudziło to w graczach pewne obawy – co jeśli w planach włodarzy Tencentu nie ma dystrybucji tych produkcji w pozostałych zakątkach świata?
Wszelkie wątpliwości zostały jednak szybko rozwiane. Mobilne Playerunknown's Battlegrounds (najprawdopodobniej chodzi o bardziej realistyczne Battlefield) zadebiutowało bowiem w ramach tak zwanego soft-launch w kanadyjskim Google Play (czyli z dostępu do gry cieszą się obecnie jedynie właściciele urządzeń z systemem Android, niedługo mają do nich jednak dołączyć posiadacze sprzętu marki Apple). Tytuł powinien wkrótce pojawić się w pozostałych krajach, w tym także w Polsce.
Przyczyną chęci jak najszybszego światowego wydania mobilnego Playerunknown's Battlegrounds mogą być działania studia Epic Games, które całkiem śmiało poczyna sobie tworzeniem Fortnite: Battle Royale na smartfony i tablety. Od jakiegoś czasu na oficjalnej stronie gry można zapisywać się do beta-testów wersji na iOS. Wygląda na to, że pierwsze zaproszenia zostały już wysłane, gdyż w serwisie YouTube pojawiły się gameplaye ukazujące port w akcji.
Szykuje się zatem kolejny interesujący pojedynek między Playerunknown's Battlegrounds a Fortnite: Battle Royale, którego polem bitwy tym razem będzie rynek mobilny. Smaczku rywalizacji dodaje fakt, że obie te produkcje na smartfonach i tabletach będą darmowe. Która z nich wyjdzie z tego starcia zwycięsko? Przekonamy się o tym już wkrótce.
- Oficjalna strona Playerunknown's Battlegrounds
- Oficjalna strona firmy Tencent
- Playerunknown's Battlegrounds – kompendium wiedzy