Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2021, 13:14

Minecraft otrzymał lśniące kałamarnice. Jest snapshot 21w03a

Studio Mojang dało nam kolejny przedsmak aktualizacji Caves & Cliffs dla Minecrafta. Tym razem gracze mogą rozświetlić swój kanciasty świat z pomocą lśniących porostów oraz kałamarnic.

Do debiutu kolejnej ogromnej aktualizacji Minecrafta pozostało jeszcze sporo czasu. Nie żeby gracze musieli tyle czekać na sprawdzenie niektórych nowości szykowanych przez twórców. Studio Mojang udostępniło bowiem kolejną migawkę (Snapshot), oznaczoną numerem 21w03a. Tak jak w przypadku wszystkich poprzednich wersji, do przetestowania jej zawartości wymagana jest aktywacja z poziomu klienta gry. Stosowną opcję znajdziecie w sekcji „Instalacje” (Installations), w której należy włączyć snapshoty. UWAGA: przed aktywacją tej funkcji wykonajcie kopię zapasową swojego świata lub uruchamiajcie sesje z migawką z osobnego folderu – wersje testowe mogą bowiem permanentnie zepsuć Wasze dzieła.

Snapshot 21w03a nie dodaje wiele. Tak naprawdę nowości ograniczają się do dwóch elementów. Pierwszym z nich są świecące porosty, które można nałożyć na bloki przy pomocy mączki kostnej. Drugą jest kałamarnica (tak, też lśniąca), póki co niepojawiająca się w dziczy. Po ubiciu głowonoga otrzymamy sakwę z atramentem, pozwalającą na dodanie efektu iluminacji do napisów oraz ramek przedmiotów. Dzięki temu są one widoczne nawet w absolutnych ciemnościach. Jeśli jednak wolelibyście zatrzymać kalmara jako zwierzątko, uprzedzamy – nie trzymajcie go razem z aksolotlem, bo uzna tego drugiego co najwyżej za przekąskę.

Prócz tych dwóch nowinek migawka usuwa sporo błędów, na przykład z przywabianiem zwierząt, gdy są w pobliżu innego gracza, oraz nieprawidłowym zachowaniem shulkerów. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Natomiast na debiut tych i pozostałych nowości z Caves & Cliffs Update poczekamy do lata.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej