autor: Michał Kułakowski
Minecraft na konsoli Xbox 360 sprzedał się w liczbie 12 milionów kopii
Firmy Mojang oraz Microsoft ogłosiły, że Minecraft w wersji na konsolę Xbox 360 sprzedał się w liczbie 12 milionów kopii. Czyni to z niego jedną z najpopularniejszych produkcji w historii na tej platformie sprzętowej. Gra, która dostępna jest w tradycyjnej i cyfrowej dystrybucji, trafiła na Xboksa w maju 2012 roku.
Jedną z podstawowych zalet konsolowych edycji Minecrafta jest możliwość wieloosobowej zabawy w trybie split-screen
Przez lata zdążyliśmy przyzwyczaić się, że Minecraft bije wszelkie możliwe rekordy popularności. Zaledwie w lutym informowaliśmy, że na PC produkcja trafiła do 14 milionów graczy. Dziś studio Mojang i Microsoft przekazali kolejne dobre wieści. Firmy pochwaliły się, że edycja tytułu na konsoli Xbox 360 sprzedała się w liczbie 12 milionów kopii. Sukces ten czyni z Minecrafta jedną z najpopularniejszych gier w historii na platformie amerykańskiego giganta i stawia go w jednym szeregu z produkcjami z serii Halo, Gears of War czy Grand Theft Auto. Przygotowaniem xboksowego portu Minecrafta zajmowało się 4J Studios. Jego premiera miała miejsce w maju 2012 roku. Z początku tytuł był dostępny jedynie w dystrybucji cyfrowej, ale po pewnym czasie trafił na półki sklepowe w standardowej edycji pudełkowej.
W wywiadzie udzielonym oficjalnemu xboksowemu serwisowi Xbox Wire, Daniel Kaplan ze studia Mojang stwierdził, że deweloperzy nie spodziewali się tak ogromnego sukcesu. Początkowo liczyli co najwyżej na dorównanie najlepszym tytułom Arcade, takim jak Castle Crashers oraz osiągnięcie sprzedaży na pułapie jednego miliona kopii. Kaplan zapewnił przy tym, że zespół wciąż pracuje nad kolejnymi DLC dla gry, takimi jak nadchodzący w najbliższym czasie nowy „cukierkowy” zestaw tekstur. Nie udzielił jednak żadnych konkretniejszych informacji na temat wersji gry na Xboksa One, która z pewnością „w końcu się pojawi”.
Minecraft to sandbox FPP stworzony przez szwedzkie studio Mojang. Tytuł zadebiutował na komputerach PC w listopadzie 2011 roku. Dostęp do gry można było jednak uzyskać już wcześniej, gdyż twórcy sprzedawali swój projekt w nieukończonej wersji od 2009 roku. Edycja dedykowana urządzeniom mobilnym również ukazała się w 2011 roku. W maju 2012 roku miała miejsce premiera na Xboksie 360. Na PlayStation 3 produkcja zadebiutowała w grudniu 2013 roku. Podobnie jak xboskowy port, okazała się ona ogromnym przebojem.