Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2014, 14:03

autor: Kamil Zwijacz

Minecraft bez nieskończonego świata na Xboksie One i PlayStation 4

Minecraft na konsolach Xbox One i PlayStation 4 będzie posiadał ograniczony świat, który ma być znacznie większy od tego na Xboksie 360 i PlayStation 3 - zdradziło studio 4J. Sytuacja podyktowana jest limitem wielkości plików z zapisanym stanem gry.

Zespół 4J Studios, odpowiedzialny za konsolowe edycje gry Minecraft, ujawnił w serwisie społecznościowym Twitter, że wersje dedykowane konsolom PlayStation 4 i Xbox One nie będą posiadały nieskończonego świata. Ma to związek z ograniczeniem wielkości plików odpowiedzialnych za zapisany stan gry, ale stwierdzono, że udostępniony teren i tak będzie dużo większy, niż w przypadku Minecrafta na Xboksie 360 i PlayStation 3. Oprócz tego deweloper wyjawił, że w przypadku next-gena firmy Sony, tytuł wykorzysta możliwości oferowane przez pad DualShock 4. W związku z tym możliwa ma być m.in. nawigacja po menu, wykorzystując w tym celu touchpad. Niestety nie ujawniono daty premiery nowych edycji, wiadomo jedynie, że ukażą się one w tym roku.

Konsolowe wersje Minecrafta nie doczekają się nieskończonego świata.
Konsolowe wersje Minecrafta nie doczekają się nieskończonego świata.

Ograniczenie wielkości świata w konsolowych wersjach z pewnością nie wpłynie na popularność produkcji. Pod koniec kwietnia informowaliśmy, że PC-towy Minecraft trafił do 15 mln użytkowników, a wynik wszystkich edycji powoli zbliża się do magicznych 50 mln sprzedanych egzemplarzy. Użytkownicy next-genów oraz handhelda PlayStation Vita jeszcze dodatkowo podbiją ten znakomity rezultat. Przy okazji warto wspomnieć, że 14 maja ukaże się pudełkowe wydanie gry na konsoli PlayStation 3. Możecie je zamawiać u większości sprzedawców.

Minecraft bez nieskończonego świata na Xboksie One i PlayStation 4 - ilustracja #2Minecraft to produkcja szwedzkiego studia Mojang, która ukazała się w listopadzie 2011 roku na komputerach osobistych. Projekt okazał się wielkim sukcesem, więc dość szybko wypuszczono wersję na urządzenia mobilne (również rok 2011). Natomiast w maju 2012 roku gra trafiła na konsolę Xbox 360, a w grudniu 2013 roku na PlayStation 3.