Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii
Dzięki CV jednego z deweloperów ze studia Rockstar Games dowiedzieliśmy się trochę na temat ulepszeń, jakie wprowadzono do silnika RAGE z myślą o Grand Theft Auto VI.
Profile, które deweloperzy zakładają i prowadzą w serwisie LinkedIn, często są doskonałym źródłem informacji o nadchodzących projektach. Najnowszym tego przykładem jest GTA 6.
Fani dokopali się do profilu Ryana Woodsa. Pracuje on w studiu Rockstar Games od 2020 roku jako główny programista silnika RAGE, czyli autorskiej technologii zespołu, na której najnowszej wersji powstaje Grand Theft Auto VI.
- Na profilu w LinkedIn Woods opisuje, że zajmował się unowocześnieniem tego silnika. Objęło to optymalizację, dodanie obsługi ray tracingu oraz, co najciekawsze, proceduralnej generacji obiektów i lokacji.
- Sądząc po poprzednich grach Rockstar Games, raczej nie chodzi tutaj o generowanie całych map. Z tego opisu wynika raczej, że silnik GTA 6 będzie w stanie na bieżąco generować część potrzebnych elementów, co powinno zwiększyć dynamikę wirtualnego świata, jak również zadbać o to, aby różne obiekty się nie powtarzały – bez konieczności ręcznego opracowywania każdego modelu.
Grand Theft Auto VI zmierza na konsole PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X. Premiera ma nastąpić jesienią 2025 roku. Praktycznie pewne jest, że gra zawita również na PC, ale dojdzie do tego (znacznie) później.