Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2024, 14:20

autor: Adrian Werner

Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii

Dzięki CV jednego z deweloperów ze studia Rockstar Games dowiedzieliśmy się trochę na temat ulepszeń, jakie wprowadzono do silnika RAGE z myślą o Grand Theft Auto VI.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Profile, które deweloperzy zakładają i prowadzą w serwisie LinkedIn, często są doskonałym źródłem informacji o nadchodzących projektach. Najnowszym tego przykładem jest GTA 6.

Fani dokopali się do profilu Ryana Woodsa. Pracuje on w studiu Rockstar Games od 2020 roku jako główny programista silnika RAGE, czyli autorskiej technologii zespołu, na której najnowszej wersji powstaje Grand Theft Auto VI.

  1. Na profilu w LinkedIn Woods opisuje, że zajmował się unowocześnieniem tego silnika. Objęło to optymalizację, dodanie obsługi ray tracingu oraz, co najciekawsze, proceduralnej generacji obiektów i lokacji.
  2. Sądząc po poprzednich grach Rockstar Games, raczej nie chodzi tutaj o generowanie całych map. Z tego opisu wynika raczej, że silnik GTA 6 będzie w stanie na bieżąco generować część potrzebnych elementów, co powinno zwiększyć dynamikę wirtualnego świata, jak również zadbać o to, aby różne obiekty się nie powtarzały – bez konieczności ręcznego opracowywania każdego modelu.
Źródło fot. LinkedIn. - Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii - wiadomość - 2024-11-26
Źródło fot. LinkedIn.

Grand Theft Auto VI zmierza na konsole PlayStation 5, Xbox Series S i Xbox Series X. Premiera ma nastąpić jesienią 2025 roku. Praktycznie pewne jest, że gra zawita również na PC, ale dojdzie do tego (znacznie) później.

  1. GTA VI – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej