Mimo wyboistego rozwoju Halo Infinite, 343 Industries tworzy kolejny wielki projekt
Pomimo nie najlepszego odbioru Halo Infinite studio 343 Industries ma obecnie pracować nad nowym wielkim projektem, który bez wątpienia jest następną odsłoną przygód Master Chiefa.
Halo Infinite nie spełniło pokładanych w nim nadziei. Na początku lutego tego roku w odpowiedzialnym za grę studiu 343 Industries doszło do dużych zwolnień, w wyniku których pracę straciło ok. 25% załogi. Pojawiły się nawet plotki, że zespół odsunięto od serii, ale zostały one zdementowane. Teraz jednak wiele wskazuje na to, że sytuacja w 343 Industries się ustabilizowała i zespół ma pracować nad „wielkim projektem”.
- Źródłem tych informacji jest Max Hoberman, czyli prezes studia Certain Affinity.
- Certain Affinity założyli w 2006 roku byli pracownicy Bungie. Zespół współpracował wcześniej z 343 Industries przy Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo: The Master Chief Collection i Halo Infinite.
- Ten „wielki projekt”, o którym mówi Max Hoberman, powstaje jako owoc współpracy Certain Affinity z 343 Industries.
- Prace nad tą grą, która praktycznie na pewno jest następną odsłoną Halo, powinny być już na dosyć zaawansowanym etapie. Na profilu LinkedIn byłego dewelopera z 343 Industries można znaleźć informację, że zanim został zwolniony w styczniu tego roku, pracował nad niezapowiedzianym oficjalnie projektem.
Przypomnijmy, że Halo Infinite zadebiutowało w 2021 roku na PC oraz konsolach Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X. Moduł multiplayer został udostępniony w modelu free-to-play, dzięki czemu gra osiągnęła bardzo wysokie wyniki aktywności na Steamie. Potem straciła jednak większość graczy. Obecnie sytuacja się ustabilizowała i produkcja radzi sobie przyzwoicie. Niedawny start piątego sezonu doprowadził do małego renesansu popularności i obecnie dniowe rekordy aktywności wynoszą ok. 9-10 tys. graczy bawiących się równocześnie na Steamie.
Zwłaszcza obiecujące dla przyszłości gry wydaje się dodanie w piątym sezonie kierowanych przez AI wrogów do pozwalającego na tworzenie nowych map trybu Forge. Pozwala to wreszcie kreować nowe przygody singleplayer. Pierwsze z nich zaczęły już się pojawiać – przykładowo prowadzący kanał Nikos opracował remake misji Silent Cartographer z Halo: Combat Evolved.