Miliony farmerów w Stardew Valley, wielki sukces gry
Stardew Valley - symulator farmera autorstwa Erica Barone'a - może się pochwalić znakomitą sprzedażą. W ciągu czterech lat od premiery niezależną produkcję zakupiło 10 milionów graczy na całym świecie.
Systematyczne, popremierowe wsparcie to jedna z prostych dróg do sukcesu. Wie o tym wielu niezależnych twórców, a jednym z najjaśniejszych przykładów takiego podejścia do dewelopingu gier jest Eric Barone, twórca Stardew Valley. Ciężka praca, jaką wykonuje od niemal czterech lat (ośmiu, jeśli liczyć czas przeznaczony na wyprodukowanie podstawowej wersji gry), przełożyła się na olbrzymi sukces – tytuł sprzedał się w liczbie 10 milionów egzemplarzy.
Stardew Valley w skrócie:
- Deweloper: Eric „ConcernedApe” Barone
- Wydawca: ConcernedApe/Chucklefish
- Data premiery: 26 lutego 2016 r. (PC), 13 grudnia 2016 r. (PS4), 14 grudnia 2016 r. (XONE), 5 października 2017 r. (Switch), 22 maja 2018 r. (PSV), 24 października 2018 r. (iOS), 14 marca 2019 r. (Android)
- Sprzedaż ogółem: 10 mln egzemplarzy
Stardew Valley zadebiutowało 26 lutego 2016 roku na komputerach PC. W kolejnych latach sandboksowy RPG opowiadający o życiu farmera doczekał się portów na konsole PlayStation 4, Xbox One i Switch; ostatecznie pojawił się również na urządzeniach mobilnych działających w oparciu o systemy Android i iOS. W odniesieniu sukcesu z pewnością pomogło również znakomite przyjęcie, jakie zgotowali grze krytycy (średnia ocen w serwisie Metacritic na poziomie 86-89%).
Na przestrzeni lat Stardew Valley doczekało się trzech kluczowych aktualizacji – pierwsza z nich wprowadziła m.in. nowe mapy i możliwość zawarcia związku małżeńskiego, druga wzbogaciła grę o szereg nowych wersji językowych (niestety nie było i nie ma wśród nich polskiej lokalizacji), a trzecia długo oczekiwany tryb multiplayer przeznaczony dla maksymalnie czterech graczy. Tytuł regularnie otrzymuje również pomniejsze patche, za pośrednictwem których Eric Barone usuwa błędy i wzbogaca grę o nową zawartość.