Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2016, 09:26

Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC]

Zebraliśmy dla Was wszystkie najważniejsze informacje o siódmej części serii strategii Heroes of Might and Magic autorstwa niemieckiego Limbic Entertainment. Wraz z pojawianiem się kolejnych informacji kompendium będzie aktualizowane.

Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC] - ilustracja #1

Spis treści:

  1. 1. Informacje ogólne (1.1. Data premiery, 1.2. Wymagania sprzętowe)
  2. 2. Tło fabularne
  3. 3. Frakcje
  4. 4. Rozgrywka
  5. 5. Rada Cieni
  6. 6. Inne (6.1. Edycja kolekcjonerska, 6.2. Beta-testy)
  7. 7. Informacje popremierowe
  8. 8. Dodatki i DLC (8.1. Zaginione Opowieści z Axeoth, 8.2. Trial by Fire)
  9. 9. Multimedia

Might & Magic: Heroes VII to siódma pełnoprawna część popularnej serii Heroes of Might & Magic, łączącej w sobie elementy RPG i strategii turowej, której historia sięga jeszcze lat 90-tych ubiegłego wieku. W poniższym kompendium znajdziecie wszystkie informacje na temat nadchodzącej odsłony cyklu, a jego zawartość będzie stale aktualizowana w miarę pojawiania się nowych szczegółów.

Aktualizacja #1: dodano informacje o przybliżonej dacie premiery (dział 1.1), wymaganiach sprzętowych (dział 1.2), edycji kolekcjonerskiej (dział 6.1) oraz beta-testach (6.2)

Aktualizacja #2: dodano informacje o dokładnej dacie premiery (dział 1.1) oraz drugiej turze beta-testów (dział 6.2)

Aktualizacja #3: dodano informacje popremierowe (dział 7), naniesiono też kosmetyczne zmiany w innych działach oraz uzupełniono dział 8 o nowe materiały

Aktualizacja #4: dodano informacje o dodatkach oraz DLC (dział 8) oraz uzupełniono dział 9 o nowe materiały

1. Informacje ogólne

Might & Magic: Heroes VII jest tworzone przez niemieckie studio Limbic Entertainment, które pracowało już nad dodatkową zawartością do szóstej odsłony serii oraz Might & Magic X: Legacy. Wydawcą tytułu będzie firma Ubisoft. Zapowiedziana w sierpniu 2014 roku gra powstaje na innym silniku, niż poprzednia część: twórcy wykorzystują Unreal Engine 3. Might & Magic: Heroes VII ukazało się na komputerach osobistych 29 września 2015 roku, po długich beta-testach i bez opóźnień.

1.1. Data premiery

23 kwietnia w nowym zwiastunie gry, obok szczegółów na temat beta-testów oraz edycji kolekcjonerskiej, ukazała się przybliżona data premiery gry. Ubisoft planuje wydanie Might & Magic: Heroes VII we wrześniu 2015 roku, wyłącznie na PC.

Na początku sierpnia 2015 roku francuska firma ujawniła dokładną datę premiery siódmej części serii Heroes of Might & Magic – zadebiutowała ona 29 września 2015 roku.

1.2. Wymagania sprzętowe

Pod koniec kwietnia na oficjalnej stronie internetowej gry ukazały się minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe gry – wyraźnie wyższe od poprzednich tytułów z serii.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. System operacyjny: Windows 7/8/8.1 (wyłącznie 64-bitowe)
  2. Procesor: Core i5 600 3.3 GHz / Phenom II X4 955 3.2 GHz lub lepszy
  3. Pamięć RAM: 4 GB
  4. Karta grafiki: GeForce GTX460 / Radeon HD5850 lub lepsza

Zalecane wymagania sprzętowe:

  1. System operacyjny: Windows 7/8/8.1 (wyłącznie 64-bitowe)
  2. Procesor: Core i5 2400 3.1 GHz / FX-6100 3.3 GHz lub lepszy
  3. Pamięć RAM: 6 GB
  4. Karta grafiki: GeForce GTX670 / Radeon HD7870 lub lepsza
Na mapie potyczek pojawi się znacznie więcej obiektów utrudniających swobodne poruszanie się po polu walki. - Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC] - wiadomość - 2016-05-30
Na mapie potyczek pojawi się znacznie więcej obiektów utrudniających swobodne poruszanie się po polu walki.

2. Tło fabularne

Akcja Heroes VII rozpoczyna się w dziesięć lat po wydarzeniach z piątej części serii. Po zamordowaniu cesarzowej Maeve, władającej Świętym Imperium, rozpoczyna się walka o władzę. Gracz wciela się w księcia Ivana z rodu Gryfów, który aby ustabilizować sytuację w swej ojczyźnie i zasiąść na tronie gromadzi wokół siebie Radę Cieni, składającą się z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Każdy z nich opowie głównemu bohaterowi historię swego ludu, co razem złoży się na sześć kampanii, rozgrywanych w dowolnej kolejności.

3. Frakcje

W Might & Magic: Heroes VII dostępnych będzie sześć frakcji (o jedną więcej niż w podstawowej wersji „szóstki”), ta liczba może jednak powiększyć się po wydaniu ewentualnych rozszerzeń. Każda z nich dysponuje innym zestawem możliwych do rekrutacji jednostek. Cztery z nich zostały wybrane przez samych deweloperów – są to Przystań, Akademia, Twierdza oraz Nekropolis. Pozostałe dwie wyłoniły głosowania przeprowadzone wśród społeczności: w pierwszym z nich Sylwan zwyciężył z Fortecą, zaś w drugim Lochy nad Inferno.

Przesiadka na Unreal Engine 3 poskutkowała znacznym skokiem w jakości grafiki. - Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC] - wiadomość - 2016-05-30
Przesiadka na Unreal Engine 3 poskutkowała znacznym skokiem w jakości grafiki.

4. Rozgrywka

Might & Magic: Heroes VII łączy w sobie rozwiązania znane już z pierwszych części, jak i powiela udane innowacje z nowszych odsłon, dodając przy okazji także parę ciekawych pomysłów. Nie zmieniły się podstawowe założenia: poruszamy się swoim herosem po mapie (często dwupoziomowej), eksplorując okolice, zbierając surowce (po raz kolejny ich rodzajów jest siedem – eksperyment z czterema w szóstej odsłonie nie zyskał przychylności fanów), przejmując złoża oraz walcząc z rozrzuconymi po świecie oddziałami przeciwników, za co zdobywamy punkty doświadczenia oraz nowe umiejętności. Ruchy bohatera są ograniczone, rozgrywkę bowiem prowadzi się w turach. Jednocześnie musimy dbać o ekonomię swojego królestwa oraz rozbudowywać podległe miasta.

Szczególnie te ostatnie doczekały się zmian. W obliczu niezadowolonych po szóstej części głosów fanów powróciły ekrany miast – są one dwuwymiarowe, z paroma animowanymi elementami. W każdej z tych siedzib możemy rekrutować jednostki do swej armii. Jest ich osiem do wyboru (o jedną więcej, niż w poprzedniej części) i zostały podzielone ze względu na swój poziom: mamy więc trzy stworzenia podstawowe, trzy elitarne i dwa bohaterskie. Spośród tych ostatnich trzeba wybrać jedno, ponieważ gra nie pozwoli na wybudowanie obu budynków niezbędnych do ich rekrutacji. Nadal obecne pozostaną sfery wpływów, znane z „szóstki” - oznacza to, że złoża surowców położone w pobliżu danego zamku będą mogły zostać przejęte dopiero po zdobyciu samej twierdzy.

Na polu bitwy jest znacznie więcej różnorodnych nieruchomych obiektów, które można wykorzystać dla uzyskania przewagi. - Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC] - wiadomość - 2016-05-30
Na polu bitwy jest znacznie więcej różnorodnych nieruchomych obiektów, które można wykorzystać dla uzyskania przewagi.

Pewnym usprawnieniom ulegnie także walka. Pola, na których odbędą się potyczki między naszym bohaterem a dowolnym przeciwnikiem, zostaną wzbogacone o większą ilość różnorodnych elementów, utrudniających poruszanie się po polu. Ponadto zmieni się także sama mechanika: wyżej punktowane będą ataki z flanki oraz od tyłu, zaś za częścią nieruchomych obiektów będzie się można schronić przed atakami dystansowymi.

Po raz pierwszy w serii mapa będzie ulegać zmianom w trakcie trwania rozgrywki. Korzystając z ograniczonego zestawu oskryptowanych wydarzeń gracz może doprowadzić do pewnych przekształceń terenu (np. osuszenie jeziora czy wybudowanie mostu), wykorzystując te opcje do dostania się w niedostępne wcześniej miejsca lub utrudnienia życia rywalowi.

5. Rada Cieni

Might & Magic: Heroes VII to pierwszy tytuł z serii, który w tak duży sposób jest kształtowany przez zdanie samych graczy. Skupieni są oni w strukturze Rady Cieni, na którą składają się wszyscy posiadacze konta na oficjalnej stronie internetowej gry. Ma ona możliwość brania udziału w głosowaniach, decydujących m.in. o finalnym zestawie dostępnych frakcji czy jednostek.

6. Inne

6.1. Edycja kolekcjonerska

23 kwietnia 2015 roku w nowym zwiastunie zaprezentowana została edycja kolekcjonerska, kosztująca 399,99 złotych. W jej skład wchodzi limitowane opakowanie, mierząca 26 centymetrów figurka głównego bohatera (o wyglądzie tego gadżetu zadecydowali w głosowaniu fani), 96-stronicowy artbook, opisujący dokładnie wszystkie frakcje oraz herosów i zawierający zestaw grafik koncepcyjnych, 2 litografie, oficjalna ścieżka dźwiękowa oraz talia kart tarota. Ponadto gracze, którzy kupią tą wersję Might & Magic: Heroes VII otrzymają dostęp do kolejnego bohatera, Solmyra, oraz nową mapę scenariusza. Na bonusy mogą liczyć także osoby zamawiające grę przed premierą w standardowej edycji: dostaną one cztery unikalne artefakty oraz portrety bohaterów.

Dzięki nowemu silnikowi jednostki będą znacznie bogatsze w detale. - Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC] - wiadomość - 2016-05-30
Dzięki nowemu silnikowi jednostki będą znacznie bogatsze w detale.

6.2. Beta-testy

Pod koniec kwietnia poinformowano także, że 25 maja rozpoczną się beta-testy gry. Dostęp do nich otrzyma automatycznie każdy, który zamówi Might & Magic: Heroes VII przed premierą. Dadzą one szanse na sprawdzenie produkcji Limbic Entertainment w dwóch mapach potyczki, dostępnych zarówno dla pojedynczego gracza, jak i rozgrywki wieloosobowej, oraz wypróbowanie dwóch frakcji: Przystani oraz Akademii.

Na początku lipca firma Ubisoft zapowiedziała, że odbędzie się dodatkowa tura beta-testów. Potrwają one od 26 sierpnia do 2 września, a udział w nich wezmą ponownie gracze, którzy zamówili grę przedpremierowo. Tym razem do dyspozycji zostaną oddane cztery frakcje: poza Przystanią i Akademią, dostępnymi w pierwszej turze, udostępniono Loch i Sylwan. Do czterech zwiększy się także liczba map. Gracze będą mogli wypróbować „siódemkę” zarówno przeciwko sztucznej inteligencji, jak i bawić się w kilku trybach wieloosobowych (hot seat, gracze kontra SI, jednoczesne tury, połączenie LAN).

7. Informacje popremierowe

Gra zadebiutowała 29 września 2015 roku i spotkała się z mieszanym przyjęciem krytyków – oceny wahały się pomiędzy bardzo dobrymi i negatywnymi. Najwyższą notę, 8/10, wystawił Might & Magic: Heroes VII portal Softpedia, który stwierdził, że to najlepsza odsłona serii od czasów oryginalnej trylogii, chwaląc zachowanie klasycznej formy i jednoczesne połączenie jej z drobnymi, lecz widocznymi usprawnieniami. Z kolei serwis VentureBeat (ocena 4/10) uznał, że zbytnia mnogość opcji nie wpłynęła pozytywnie na przyjemność płynącą z rozgrywki, zaś brak solidnego samouczka może odrzucić nowych graczy. Wielu dziennikarzy wspominało także o dużej ilości utrudniających rozgrywkę błędów. W naszym serwisie Might & Magic: Heroes VII zrecenzował Draug, wystawiając jej ostatecznie notę 7,5/10 i podając jako główne wady właśnie wspomniane problemy techniczne, graficzny zastój serii oraz średnią narrację.

8. Dodatki i DLC

8.1. Zaginione Opowieści z Axeoth

W lutym 2016 roku, jako element aktualizacji numer 1.7, do graczy trafiła pierwsza z dwóch części darmowego dodatku Zaginione Opowieści z Axeoth. W udostępnionej tam kampanii zwiedzamy świat znany z czwartej części serii, by jako członek Akademii odnaleźć zaginione po zagładzie planety Enroth zaklęcia. Rozszerzenie to mocno bazuje na trzeciej i czwartej odsłonie kultowego cyklu, przywracając m.in. znanych fanom Heroes of Might & Magic bohaterów oraz ścieżkę dźwiękową. Ponadto pojawiają się 30 nowych obiektów, 5 map, 6 herosów kampanii, 2 jednostki (biały tygrys oraz ifryt) i 24 artefakty. W kwietniu deweloperzy zaprezentowali drugą część Zaginionych Opowieści z Axeoth, w której wcielamy się w barbarzyńcę o imieniu Dogwoggle, który przyczynił się do zagład Enroth.

Nowe kampanie z Zaginionych Opowieści z Axeoth udostępniono graczom bez opłat. - Might & Magic: Heroes VII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #4: dodatki oraz DLC] - wiadomość - 2016-05-30
Nowe kampanie z Zaginionych Opowieści z Axeoth udostępniono graczom bez opłat.

8.2. Trials by Fire

Pod koniec kwietnia firma Ubisoft zapowiedziała samodzielny dodatek do gry Might & Magic: Heroes VII, zatytułowany Trial by Fire. Rozszerzenie trafi do graczy 2 czerwca tego roku, a jego fabuła rozpocznie się w pięć lat po wydarzeniach z podstawowej wersji gry i opowie o próbach zażegnania konfliktu między królestwami ludzi i krasnoludów. Drugiej z tych ras poświęcone zostaną dwie udostępnione kampanie, co oznacza oczywiście powrót znanej fanom serii frakcji Forteca z unikalnymi jednostkami i budynkami oraz możliwością korzystania z Magii Run. Ponadto pojawi się sześć dodatkowych map potyczek.

9. Multimedia

  1. Oficjalna strona internetowa gry Might & Magic: Heroes VII
  2. Widzieliśmy Might & Magic: Heroes VII – czy kultowa seria zmierza w dobrym kierunku?
  3. Graliśmy w Might & Magic: Heroes VII – stara szkoła kontra nowoczesność
  4. Testujemy wersję beta gry Might & Magic: Heroes VII – daleka droga do domu
  5. Wielki test wersji beta Might & Magic: Heroes VII – jakie zmiany zaserwowali twórcy?
  6. Recenzja gry Might & Magic: Heroes VII – krajobraz po becie

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej