Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2012, 13:45

autor: Adrian Werner

Mieszanka gry muzycznej i RTS-a Orgarhythm doczeka się wersji anglojęzycznej

Firma XSEED zapowiedziała wydanie anglojęzycznej wersji Orgarhythm. Ta przeznaczona na PlayStation Vita produkcja stanowić będzie połączenie gry muzycznej i RTS-a.

Specjalizująca się w tłumaczeniu niszowych japońskich tytułów firma XSEED zapowiedziała, że wyda na konsolę PlayStation Vita anglojęzyczną wersję Orgarhythm. Produkcja ta stanowić ma połączenie gry muzycznej ze strategią czasu rzeczywistego. Amerykańska premiera nastąpi w drugiej połowie tego roku. Na razie nie wiadomo kiedy możemy się spodziewać debiutu europejskiego.

Orgarhythm jest owocem współpracy dwóch japońskich zespołów – Acquire oraz Neilo. To drugie studio założył Takashi Hirai, znany z takich klasyków jak Space Channel 5 oraz Rez. Wcielimy się w Boga Światła, który musi stoczyć bój z Bóstwem Ciemności. W tym celu wykorzystamy armię żywiołaków. W grze funkcję uzbrojenia pełnić ma muzyka, dlatego wszystkie rozkazy będziemy musieli wydawać w odpowiednim rytmie.

W skład naszych oddziałów wejdą jednostki oparte na jednym z trzech żywiołów – ziemi, wodzie oraz ogniu i reakcje pomiędzy tymi elementami będą podstawą zbalansowania jednostek. Ogień przegra z wodą ale za to zwycięży z ziemią, która to z kolei bez problemu poradzi sobie z wodą. Interfejs oparty zostanie na dotyku i dźwięku. Kilkoma stuknięciami wybierzemy odział i rodzaj ataku, a następnie kreśląc palcem linię ustalimy pozycję oraz formację. W ten sam sposób uaktywnimy moce specjalne zwiększające siłę ataku lub obrony, leczące rany czy spowalniające ruch przeciwnika. Wszystko to trzeba będzie wykonywać w odpowiednim tempie. Każdy typ ataku wymagać ma wystukania innego rytmu. Wraz dołączaniem do walki kolejnych jednostek muzyka stawać się będzie coraz bogatsza i bardziej skomplikowana.

Orgarhythm zaoferuje dwanaście różnorodnych map. Sztuczna inteligencja będzie zapamiętywała nasze ruchy na każdej z plansz i dopasowywała do nich swoją strategię. Dzięki temu wielokrotne rozgrywanie tego samego poziomu zapewni nowe wyzwania. Dostępny też będzie tryb wieloosobowy, w ramach którego jeden z graczy wcieli się w Boga Ciemności lub też oboje połączą siły przeciwko SI.

Gra powstaje wyłącznie z myślą o PlayStation Vita. Autorzy zachęcają do przesyłania własnych utworów muzycznych. Najlepsze z nich znajdą się w dodatkach DLC.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej