autor: Szymon Liebert
Midway zwalnia pracowników - co z projektami?
Midway problemy finansowe ma nie od dziś. W zeszłym roku firma odnotowała stratę prawie stu milionów dolarów. Ponadto, w pierwszym kwartale 2008, Midway stracił już prawie 35 milionów dolarów. Mimo zapowiedzi nowych projektów, mających pozwolić na wyjście z dołka, doszło do poważnej redukcji personelu w jednym z oddziałów tego koncernu. Jakie projekty są zagrożone?
Midway problemy finansowe ma nie od dziś. W zeszłym roku firma odnotowała stratę prawie stu milionów dolarów. Ponadto, w pierwszym kwartale 2008, Midway stracił już prawie 35 milionów dolarów. Mimo zapowiedzi nowych projektów, mających pozwolić na wyjście z dołka, doszło do poważnej redukcji personelu w jednym z oddziałów tego koncernu. Jakie projekty są zagrożone?
Austin to oddział projektujący gry mieszczący się Teksasie i utworzony po przejęciu przez Midway dewelopera Inevitable Entertainment. To właśnie ludzie z tego zespołu zostali zwolnieni z pracy (90 - 130 osób). Grupa ta pracowała nad serią Area 51, a obecnie zajmowała się niezapowiedzianymi jeszcze oficjalnie projektami. Jeden z nich, ogłoszony 2 lata temu Criminal, został anulowany. Trudno określić czym był ów tytuł, gdyż nie zdążyliśmy poznać żadnych szczegółów. O inne projekty nad którymi czuwa Midway możemy być tymczasowo spokojni.
Mimo zwolnień na dużą skalę, Midway Austin nie zaprzestanie działalności – odchudzona ekipa składająca się z dwóch zespołów będzie pracować dalej nad pewnymi, nieznanymi jeszcze produkcjami, które, według oficjalnego oświadczenia, wzbogacą niedługo ofertę wydawniczą Midway’a.
Powody zwolnień komentuje Matt Booty, obecny prezes Midway Games. Stwierdza on, że firmie zależy na wydawaniu gier najwyższej klasy, a każdy projekt jest w pewnym sensie inwestycją, która musi spełniać warunki jakościowe, ale i być opłacalna. Stąd ta trudna decyzja. Pozwoli ona jednak na odpowiednią relokację zasobów personalnych i finansowych oraz skupienie uwagi na najciekawszych projektach, mających największe szanse na odniesienie sukcesu. Zyski firmie są niezwykle potrzebne gdyż po finansowej klęsce paru przedsięwzięć jej szeregi opuściło kilku czołowych przedstawicieli (jak np. odpowiedzialny za Stranglehold Mike Bilder). Wśród gier, wobec których firma ma spore nadzieje wymieniane są: TNA iMPACT!, Blitz: The League II oraz Mortal Kombat vs. DC Universe. Czy Batman i Scorpion pomogą wygrać walkę z konkurencją i wolnym rynkiem?